Οι αναλυτές πασχίζουν να αναθεωρήσουν τις προβλέψεις τους για τη διεθνή ζήτηση πετρελαίου αρκετά γρήγορα, καθώς τα μέτρα που παίρνουν οι κυβερνήσεις για να περιοριστούν τα κρούσματα κορονοϊού έχουν μειώσει την κατανάλωση καυσίμων.
Άρθρο του πρακτορείου Reuters σημειώνει ότι, ενώ στην αρχή του έτους οι προβλέψεις έδειχναν ότι η ζήτηση θα αυξανόταν ή θα παρέμενε σταθερή, μέσα λίγες εβδομάδες ακόμα και οι πιο δυσοίωνες προοπτικές φαίνονται απελπιστικά ξεπερασμένες.
«Η πτώση της ζήτησης φέτος εξαρτάται από το πόσες χώρες θα ακολουθήσουν την πορεία της Ιταλίας», δήλωσε ο Giovanni Serio, επικεφαλής της έρευνας στη Vitol, τον μεγαλύτερο trader πετρελαίου παγκοσμίως.
Με βάση τα ευρεία απαγορευτικά μέτρα κυκλοφορίας στα ευρωπαϊκά κράτη αλλά και τα πιο περιορισμένα αμερικανικά μέτρα, η Serio θεωρεί ότι η ζήτηση μειώνεται κατά περισσότερο
από 10 εκατ. βαρέλια ημερησίως (bpd), ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της ημερήσιας παγκόσμιας κατανάλωσης αργού πετρελαίου ή περίπου 100 εκατ. bpd.
Η IHS Markit και η Standard Chartered Bank έχουν επίσης προβλέψει ότι η ζήτηση θα μπορούσε να μειωθεί κατά 10 εκατ. bpd τον Απρίλιο.
Ωστόσο, πολλοί αναλυτές είναι επιφυλακτικοί για την επέκταση των προβλέψεων για την καθημερινή ζήτηση πέρα από μερικές εβδομάδες, δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με την πλήρη έκταση των οικονομικών επιπτώσεων του ιού.
Η αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (EIA) ανέφερε στις 11 Μαρτίου ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατά μόλις 370.000 bpd το 2020, ενώ ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προέβλεπε ακόμα μικρότερη αύξηση κατά 90.000 bpd στις 9 Μαρτίου.
Σε έκθεση στις 17 Μαρτίου η Standard Chartered δήλωσε ότι η μέση ζήτηση το 2020 αναμένεται να μειωθεί κατά 3,39 εκατ. bpd, κάτι που θα είναι νέο ρεκόρ, υπερβαίνοντας την πτώση των 2,71 εκατ. bpd σε βαρέλια το 1980, αν και όχι ως ποσοστό της συνολικής ζήτησης.
Φωτό: Zbynek Burival/Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ