
Οι αναλυτές πασχίζουν να αναθεωρήσουν τις προβλέψεις τους για τη διεθνή ζήτηση πετρελαίου αρκετά γρήγορα, καθώς τα μέτρα που παίρνουν οι κυβερνήσεις για να περιοριστούν τα κρούσματα κορονοϊού έχουν μειώσει την κατανάλωση καυσίμων.
Άρθρο του πρακτορείου Reuters σημειώνει ότι, ενώ στην αρχή του έτους οι προβλέψεις έδειχναν ότι η ζήτηση θα αυξανόταν ή θα παρέμενε σταθερή, μέσα λίγες εβδομάδες ακόμα και οι πιο δυσοίωνες προοπτικές φαίνονται απελπιστικά ξεπερασμένες.
«Η πτώση της ζήτησης φέτος εξαρτάται από το πόσες χώρες θα ακολουθήσουν την πορεία της Ιταλίας», δήλωσε ο Giovanni Serio, επικεφαλής της έρευνας στη Vitol, τον μεγαλύτερο trader πετρελαίου παγκοσμίως.
Με βάση τα ευρεία απαγορευτικά μέτρα κυκλοφορίας στα ευρωπαϊκά κράτη αλλά και τα πιο περιορισμένα αμερικανικά μέτρα, η Serio θεωρεί ότι η ζήτηση μειώνεται κατά περισσότερο
από 10 εκατ. βαρέλια ημερησίως (bpd), ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της ημερήσιας παγκόσμιας κατανάλωσης αργού πετρελαίου ή περίπου 100 εκατ. bpd.
Η IHS Markit και η Standard Chartered Bank έχουν επίσης προβλέψει ότι η ζήτηση θα μπορούσε να μειωθεί κατά 10 εκατ. bpd τον Απρίλιο.
Ωστόσο, πολλοί αναλυτές είναι επιφυλακτικοί για την επέκταση των προβλέψεων για την καθημερινή ζήτηση πέρα από μερικές εβδομάδες, δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με την πλήρη έκταση των οικονομικών επιπτώσεων του ιού.
Η αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (EIA) ανέφερε στις 11 Μαρτίου ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατά μόλις 370.000 bpd το 2020, ενώ ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προέβλεπε ακόμα μικρότερη αύξηση κατά 90.000 bpd στις 9 Μαρτίου.
Σε έκθεση στις 17 Μαρτίου η Standard Chartered δήλωσε ότι η μέση ζήτηση το 2020 αναμένεται να μειωθεί κατά 3,39 εκατ. bpd, κάτι που θα είναι νέο ρεκόρ, υπερβαίνοντας την πτώση των 2,71 εκατ. bpd σε βαρέλια το 1980, αν και όχι ως ποσοστό της συνολικής ζήτησης.
Φωτό: Zbynek Burival/Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ρυθμούς παρόμοιους με εκείνους των προηγούμενων ετών τρέχουν οι διαλύσεις πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, το α΄ τρίμηνο…
Ρότα προς ένα πράσινο αύριο χαράζει η αγορά κρουαζιέρας, με τις εταιρείες Viking και Fincantieri να πρωτοστατούν, παρουσιάζοντας λεπτομέρειες για το παγκοσμίως πρώτο κρουαζιερόπλοιο…
Ακόμα μία εγκατάσταση ιστίων σε LNG carrier ανακοίνωσε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines. Πιο συγκεκριμένα, η MOL ήλθε σε συμφωνία με την Tokyo…
Ιδιαίτερα μεγάλη βουτιά καταγράφουν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ