Οι αναλυτές πασχίζουν να αναθεωρήσουν τις προβλέψεις τους για τη διεθνή ζήτηση πετρελαίου αρκετά γρήγορα, καθώς τα μέτρα που παίρνουν οι κυβερνήσεις για να περιοριστούν τα κρούσματα κορονοϊού έχουν μειώσει την κατανάλωση καυσίμων.
Άρθρο του πρακτορείου Reuters σημειώνει ότι, ενώ στην αρχή του έτους οι προβλέψεις έδειχναν ότι η ζήτηση θα αυξανόταν ή θα παρέμενε σταθερή, μέσα λίγες εβδομάδες ακόμα και οι πιο δυσοίωνες προοπτικές φαίνονται απελπιστικά ξεπερασμένες.
«Η πτώση της ζήτησης φέτος εξαρτάται από το πόσες χώρες θα ακολουθήσουν την πορεία της Ιταλίας», δήλωσε ο Giovanni Serio, επικεφαλής της έρευνας στη Vitol, τον μεγαλύτερο trader πετρελαίου παγκοσμίως.
Με βάση τα ευρεία απαγορευτικά μέτρα κυκλοφορίας στα ευρωπαϊκά κράτη αλλά και τα πιο περιορισμένα αμερικανικά μέτρα, η Serio θεωρεί ότι η ζήτηση μειώνεται κατά περισσότερο
από 10 εκατ. βαρέλια ημερησίως (bpd), ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της ημερήσιας παγκόσμιας κατανάλωσης αργού πετρελαίου ή περίπου 100 εκατ. bpd.
Η IHS Markit και η Standard Chartered Bank έχουν επίσης προβλέψει ότι η ζήτηση θα μπορούσε να μειωθεί κατά 10 εκατ. bpd τον Απρίλιο.
Ωστόσο, πολλοί αναλυτές είναι επιφυλακτικοί για την επέκταση των προβλέψεων για την καθημερινή ζήτηση πέρα από μερικές εβδομάδες, δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με την πλήρη έκταση των οικονομικών επιπτώσεων του ιού.
Η αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (EIA) ανέφερε στις 11 Μαρτίου ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατά μόλις 370.000 bpd το 2020, ενώ ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προέβλεπε ακόμα μικρότερη αύξηση κατά 90.000 bpd στις 9 Μαρτίου.
Σε έκθεση στις 17 Μαρτίου η Standard Chartered δήλωσε ότι η μέση ζήτηση το 2020 αναμένεται να μειωθεί κατά 3,39 εκατ. bpd, κάτι που θα είναι νέο ρεκόρ, υπερβαίνοντας την πτώση των 2,71 εκατ. bpd σε βαρέλια το 1980, αν και όχι ως ποσοστό της συνολικής ζήτησης.
Φωτό: Zbynek Burival/Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το βλέμμα της στο Βιετνάμ στρέφει η SpaceX, η οποία φέρεται να δρομολογεί επένδυση ύψους $1,5 δισ. στο κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας. Πιο συγκεκριμένα,…
Στη διαφοροποίηση του στόλου της συνεχίζει να επενδύει η νοτιοκορεατική HMM, η οποία χαράσσει αντίθετη ρότα σε σχέση με λοιπούς κολοσσούς των τακτικών γραμμών…
Περίοδο δυσκολίας φέρεται να διανύουν τα υγραεριοφόρα πλοία, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους, με τους ναύλους των VLGCs να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους…
Η ισορροπία επανήλθε στη ναυλαγορά των LPG carriers, μετά από μία περίοδο έντονων στρεβλώσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης, που οδήγησαν ακόμα και σε διαφορά…
Η Σουηδία θα αρχίσει την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού αντιδραστήρα πριν από τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές το 2026, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ουλφ Κρίστερσον σε…
H βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα την επιβολή κυρώσεων σε πέντε πλοία και δύο συνδεδεμένες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ…
Τα Ιωάννινα υποδέχονται ξανά τα υδροπλάνα στη λίμνη Παμβώτιδα, μετά από 15 χρόνια απουσίας. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου στην ιστορική αυτή λίμνη πραγματοποιήθηκε…
Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ