Η πανδημία του κορονοϊού είναι απίθανο να οδηγήσει σε ναυάγιο τον στόχο της 1ης Ιουλίου για την υλοποίηση της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου σε όλη την Αφρική, ακόμα και αν οι συναντήσεις για τις συζητήσεις επί των λεπτομερειών ακυρώνονται, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Οι διασυνοριακές ταξιδιωτικές απαγορεύσεις από ορισμένες αφρικανικές κυβερνήσεις, καθώς επίσης και οι περιορισμοί που επέβαλαν οι επιχειρήσεις στο προσωπικό τους, οδήγησαν στην ακύρωση των διασκέψεων. Το φόρουμ των CEO των μεγάλων επιχειρήσεων της Αφρικής, το οποίο είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στο Αμπιτζάν της Ακτής Ελεφαντοστού, αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του ιού.
«Δεν πιστεύω ότι κανείς θα είχε προβλέψει ότι ο ιός θα επηρέαζε τόσο πολύ ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο Wamkele Mene, γενικός γραμματέας της ένωσης ελεύθερου εμπορίου των αφρικανικών χωρών (African Continental Free Trade Area).
Ο κορονοϊός «είναι ένα μεγάλο ζήτημα, που πρέπει να ληφθεί υπόψη», δήλωσε ο Νοτιοαφρικανός αξιωματούχος και συνέχισε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο. Θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο».
Ο κ. Mene έχει επωμιστεί το τεράστιο καθήκον να συμφωνήσουν 54 αφρικανικές χώρες σε θέματα εμπορίου, καθώς επίσης και την εφαρμογή συμφωνίας για τη θέσπιση μηχανισμού επίλυσης διμερών διαφορών.
Αν δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού και οι επακόλουθοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι συζητήσεις σχετικά με τις εμπορικές συμφωνίες ενδέχεται να είχαν προχωρήσει περισσότερο και θα μπορούσαν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο, καθώς οι σχετικοί κανονισμοί είναι κατά 90% έτοιμοι. Οι συζητήσεις συνεχίζονται για την επίτευξη συμφωνιών για τα αυτοκίνητα, τη ζάχαρη και το βαμβάκι.
Από νομικής πλευράς, η συμφωνία είναι ήδη σε ισχύ, αλλά η προθεσμία της 1ης Ιουλίου για την έναρξη του ελεύθερου εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών σύμφωνα με τους νέους δασμολογικούς κανόνες πρέπει να επικυρωθεί πριν από τη διάσκεψη κορυφής του Μαΐου, ως μέρος της πρώτης φάσης της διαδικασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ