
Ο κορονοϊός (COVID-19) έχει ήδη προκαλέσει την απώλεια χιλιάδων ανθρώπινων ζωών και την επιβολή από τις αρμόδιες αρχές ταξιδιωτικών περιορισμών αλλά και καραντίνας για ολόκληρους πληθυσμούς ανά τον κόσμο. Πέραν των παραπάνω και η διεθνής οικονομία δοκιμάζεται από την απειλή αυτή.
Στο πλαίσιο αυτό, η INTERCARGO με ανακοίνωσή της υπενθυμίζει την σημασία των εμπορικών πλοίων και των ναυτικών τους, χωρίς τη συνδρομή των οποίων δεν θα μεταφέρονταν αγαθά μεταξύ ηπείρων.
Παράλληλα στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η αγορά των bulk carriers αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της διεθνούς ναυτιλίας καθώς είναι υπεύθυνη για το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και συνεπώς εξυπηρετεί βασικές ανάγκες όπως αυτές της διατροφής και της ενέργειας.
Η INTERCARGO επιχειρεί στην ανακοίνωσή της να σκιαγραφήσει τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ναυτικοί στο πλαίσιο επαναπατρισμού τους μετά το τέλος του ταξιδιού τους καθώς είναι σε ισχύ απαγορεύσεις από τις λιμενικές αρχές για τη μη εξάπλωση του ιού.
«Ενώ η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως τις οδηγίες του ΙΜΟ και των άλλων εμπλεκομένων, καλεί τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ και τα port states να υιοθετήσουν μια ρεαλιστική προσέγγιση προκειμένου τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυτικοί να υπερκεράσουν τις προκλήσεις αυτές», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Οι ναυτικοί χρειάζονται τη στήριξη και συμπόνια μας και όχι υπερβολικούς περιορισμούς σε σχέση με το COVID-19. Χωρίς ριζικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τα πληρώματα, η αλυσίδα εφοδιασμού θα καταρρεύσει, οδηγώντας σε βασικές ελλείψεις προϊόντων για τους πολίτες σε όλο τον κόσμο. Είναι σημαντικό να εξεταστεί η ψυχική κατάσταση των ναυτικών, που προσβλέπουν στην επανένωση τους με τις οικογένειές τους μετά από 4-9 μήνες υπηρεσίας στη θάλασσα. Η απαγόρευση αλλαγών πληρώματος στα λιμάνια συνεπάγεται υψηλό κίνδυνο για τα πληρώματα, τα πλοία, τους λιμένες και την κοινωνία», καταλήγει η INTERCARGO στην ανακοίνωσή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ