![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Η αγορά των Capesizes εξακολουθεί να βρίσκεται σε περίοδο ύφεσης κυρίως λόγω των άμεσων και έμμεσων συνεπειών της συνεχούς εξάπλωσης του κορονοϊού, ωστόσο ο τομέας των μικρότερων φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων έχει αρχίσει δειλά αλλά σταθερά να ευδοκιμεί και να αποφέρει κέρδη, χάρη κυρίως στις εξαγωγές σκληρών σιτηρών της Νοτίου Αφρικής. Ωστόσο, τα χαμόγελα αυτά ίσως να μη διαρκέσουν πολύ. Τη συγκεκριμένη ανάλυση παρουσίασε προς τα μέλη της η BIMCO.
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης Baltic Exchange για τα Capesizes έχει προσελκύσει την προσοχή όλων των αναλυτών, καθώς γύρισε σε αρνητικό πρόσημο. Η πτωτική και πρωτοφανής για την εποχή αρνητική πορεία οφείλεται σε διάφορους γνωστούς και πολυσυζητημένους λόγους, μεταξύ των οποίων και η επίδραση του κορονοϊού στις αγορές. Στις 6 Μαρτίου, ο μέσος όρος εσόδων για πλοία χωρίς scrubbers ήταν ιδιαίτερα χαμηλός (και μη κερδοφόρος), αφού δεν ξεπερνούσε τα 2.542 δολάρια HΠΑ την ημέρα.
Παρά την κακή εικόνα των Capesizes, ο τομέας των ξηρών φορτίων στα πιο μικρά και μεσαία πλοία τύπου Panamax, Supramax και Handysize έχει αρχίσει να «ξεκολλάει» από τα επί σειρά μηνών μη κερδοφόρα ναύλα και αρχίζει να οδηγεί σε χαμόγελα κερδοφορίας, που απ’ ό,τι φαίνεται όμως δεν θα διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο μπαράζ συνεργειών κορυφαίων εταιρειών με επίκεντρο τους λιμένες της Αφρικής έδωσαν πρόσφατα η AD Ports Group και η CMA CGM. Συγκεκριμένα, την…
Με μια σημαντική νίκη έναντι των κινεζικών ναυπηγείων εκκίνησαν το νέο έτος τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, καθώς τον Ιανουάριο εξασφάλισαν τις περισσότερες νέες…
Παρότι οι εμπορικοί τριγμοί ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον «φουντώνουν», οι εισαγωγές αμερικανικού αιθανίου από την Κίνα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σημαντικά το…
Την ανάλυση του, επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, δημοσίευσε ο Πανελληνίος Σύνδεσμος Εξαγωγέων και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ). Σύμφωνα με…
Προβληματισμός επικρατεί στην επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά για τις δυνητικές επιπτώσεις των δασμών. Ειδικότερα, το ΕΒΕΠ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Ο προβληματισμός…
GTT, COSCO Shipping LNG Investment (Shanghai) Co., Ltd. (CSLNG) και COSCO Shipping Heavy Industry Co., Ltd. (CHI) υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας. Πρόκειται για την…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πέρασε χθες Κυριακή σε νέο επίπεδο τον εμπορικό πόλεμο που άρχισε ήδη αφότου ανέλαβε, υποσχόμενος να προχωρήσει από σήμερα…
Περισσότερες επιθεωρήσεις πλοίων αναμένεται να πραγματοποιεί εφεξής η Δανία, τουλάχιστον όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από την περιοχή Skagen Roads των Danish Straits.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ