
Όπως είναι ευρέως γνωστό, και όχι μόνο στους ναυτικούς, το ναυτικό επάγγελμα θεωρείται ένα από τα δυσκολότερα. Η φύση της δουλειάς, οι πολλές ώρες εργασίας αλλά και το συνεχώς μεταβαλλόμενο πρόγραμμα το καθιστούν ακόμα δυσκολότερο.
Ένα από τα βασικότερα προβλήματα, με το οποίο έχουν ασχοληθεί διεθνώς πολλές υπηρεσίες και οργανισμοί, είναι αυτό της κόπωσης των ναυτικών. Η μη επαρκής ξεκούραση μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τόσο τη σωματική ικανότητα κάποιου όσο και την πνευματική του διαύγεια, κάτι το οποίο με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε λάθος. Τέτοια λάθη ενδέχεται τελικά να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια όχι μόνο του ναυτικού που έκανε το λάθος, αλλά και ολόκληρου του πληρώματος.
Τα αίτια της κόπωσης των ναυτικών είναι πολλά και πολυδιάστατα. Τα περισσότερα έχουν να κάνουν με την έλλειψη ύπνου, το περιβάλλον του πλοίου (θόρυβος, ναυτία), το εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον εργασίας, το στρες και τη γενικότερη ψυχική πίεση. Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης όλων αυτών είναι η σωστή ενημέρωση τόσο των ναυτικών όσο και των εταιρειών, η κατανόηση των αιτιών και η λήψη μέτρων για τη μείωση του ρίσκου που προκύπτει από την κόπωση.
Γι’ αυτόν τον λόγο η Αυστραλιανή Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (AMSA) εξέδωσε πρόσφατα τις τελευταίες κατευθυντήριες οδηγίες της σχετικά με την κόπωση των ναυτικών, που αφορούν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Τα νέα guidelines είναι βασισμένα στις οδηγίες του IMO για την κόπωση και περιλαμβάνουν λεπτομέρειες για τα αίτια και τις συνέπειες της κόπωσης και τους κινδύνους που ενέχει για την ασφάλεια και την υγεία των ναυτικών.
Μπορείτε να βρείτε τις νέες κατευθυντήριες γραμμές αναλυτικά στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.amsa.gov.au/sites/default/files/amsa-fatigue-guidelines-web.pdf
Φωτό: Pexels/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ