Δεύτερο πλοίο Γενικής Υποστήριξης για τον Πολεμικό μας Στόλο, συνεχίζεται η σπουδαία προσφορά από την οικογένεια Π. Λασκαρίδη στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας
Μετά το πρώτο πλοίο Γενικής Υποστήριξης «ΑΤΛΑΣ Ι», το οποίο δώρισε η οικογένεια Λασκαρίδη στο Πολεμικό Ναυτικό τον Δεκέμβριο του 2019, σήμερα ο σημαντικός Ναυτέλληνας Πάνος Λασκαρίδης και η οικογένειά του προβαίνουν στη δωρεά ενός ακόμη νεότερου, μεγαλύτερου και ισχυρότερου πλοίου. Το νέο πλοίο, το οποίο φέρει το όνομα «VICTOR», είναι μήκους 85 μέτρων και εκτοπίσματος 4.500 τόνων, κατασκευής 2002. Είναι μεγαλύτερο από το «ΑΤΛΑΣ Ι» και αναμένεται να ενταχθεί στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού αμέσως μετά το Πάσχα 2020, μετονομαζόμενο σε «ΗΡΑΚΛΗΣ».
Το νέο πλοίο διαθέτει 2 προωστήριες μηχανές ισχύος 9.600 ίππων, 2 αξονικές γεννήτριες, 4 εγκάρσιους προωθητήρες, (2 πλώρα και 2 πρύμα) επιπλέον των 2 κύριων ελίκων των κύριων μηχανών.
Διαθέτει επιπλέον δυνατότητα DP2, δηλαδή σταθεροποίησης σε ακινησία με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες (δυνατότητα που διαθέτει και το «ΑΤΛΑΣ Ι»), προσδίδοντας έτσι στο Πολεμικό Ναυτικό δυνατότητες για επιχειρήσεις τις οποίες μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να αναλάβει. Έχει μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων και διαθέτει μεγάλη μεταφορική ικανότητα στο ανοικτό του κατάστρωμα άνω των 2.600 τόνων.
Η σχεδίαση και των δύο πλοίων έχει γίνει με γνώμονα την επιχειρησιακή ευελιξία που σημαίνει ότι μπορούν να μεταφέρουν βαρέα άρματα και οχήματα μάχης και υποστήριξης, γερανούς, βαριές κατασκευές και εμπορευματοκιβώτια με διαμόρφωση και δυνατότητες ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε αποστολής.
Εκπρόσωπος της οικογένειας δήλωσε : «Στις δύσκολες σημερινές συνθήκες που περνάει η Πατρίδα μας, κάθε δυνατή ενίσχυση της αμυντικής ικανότητας των Ενόπλων μας Δυνάμεων είναι απλά υποχρέωση όλων των Ελλήνων».
Ο Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού και η στρατιωτική ηγεσία εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με μια ακόμα αξιόμαχη μονάδα που θα ενταχθεί άμεσα στη δύναμη του στόλου.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ