
Δεύτερο πλοίο Γενικής Υποστήριξης για τον Πολεμικό μας Στόλο, συνεχίζεται η σπουδαία προσφορά από την οικογένεια Π. Λασκαρίδη στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας
Μετά το πρώτο πλοίο Γενικής Υποστήριξης «ΑΤΛΑΣ Ι», το οποίο δώρισε η οικογένεια Λασκαρίδη στο Πολεμικό Ναυτικό τον Δεκέμβριο του 2019, σήμερα ο σημαντικός Ναυτέλληνας Πάνος Λασκαρίδης και η οικογένειά του προβαίνουν στη δωρεά ενός ακόμη νεότερου, μεγαλύτερου και ισχυρότερου πλοίου. Το νέο πλοίο, το οποίο φέρει το όνομα «VICTOR», είναι μήκους 85 μέτρων και εκτοπίσματος 4.500 τόνων, κατασκευής 2002. Είναι μεγαλύτερο από το «ΑΤΛΑΣ Ι» και αναμένεται να ενταχθεί στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού αμέσως μετά το Πάσχα 2020, μετονομαζόμενο σε «ΗΡΑΚΛΗΣ».
Το νέο πλοίο διαθέτει 2 προωστήριες μηχανές ισχύος 9.600 ίππων, 2 αξονικές γεννήτριες, 4 εγκάρσιους προωθητήρες, (2 πλώρα και 2 πρύμα) επιπλέον των 2 κύριων ελίκων των κύριων μηχανών.
Διαθέτει επιπλέον δυνατότητα DP2, δηλαδή σταθεροποίησης σε ακινησία με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες (δυνατότητα που διαθέτει και το «ΑΤΛΑΣ Ι»), προσδίδοντας έτσι στο Πολεμικό Ναυτικό δυνατότητες για επιχειρήσεις τις οποίες μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να αναλάβει. Έχει μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων και διαθέτει μεγάλη μεταφορική ικανότητα στο ανοικτό του κατάστρωμα άνω των 2.600 τόνων.
Η σχεδίαση και των δύο πλοίων έχει γίνει με γνώμονα την επιχειρησιακή ευελιξία που σημαίνει ότι μπορούν να μεταφέρουν βαρέα άρματα και οχήματα μάχης και υποστήριξης, γερανούς, βαριές κατασκευές και εμπορευματοκιβώτια με διαμόρφωση και δυνατότητες ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε αποστολής.
Εκπρόσωπος της οικογένειας δήλωσε : «Στις δύσκολες σημερινές συνθήκες που περνάει η Πατρίδα μας, κάθε δυνατή ενίσχυση της αμυντικής ικανότητας των Ενόπλων μας Δυνάμεων είναι απλά υποχρέωση όλων των Ελλήνων».
Ο Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού και η στρατιωτική ηγεσία εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με μια ακόμα αξιόμαχη μονάδα που θα ενταχθεί άμεσα στη δύναμη του στόλου.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ