Καθώς ο κορονοϊός εξαπλώνεται, το ίδιο συμβαίνει και με τις επιπτώσεις αυτού στην παγκόσμια ναυτιλία, με το International Chamber of Shipping να εκδίδει πρόσφατα έναν νέο οδηγό για την αντιμετώπισή του.
Ο 22 σελίδων οδηγός δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC), τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) και την International Maritime Health Association (IMHA).
Μεταξύ των μέτρων που προτείνονται, μεγάλη προσοχή δίνεται στους περιορισμούς εισόδου πλοίων στα λιμάνια, στη σωστή πρόληψη των ναυτικών προκειμένου να μην προσβληθούν από τον ιό, καθώς επίσης και σε ένα σχέδιο διαχείρισης της όλης κατάστασης.
Παράλληλα, σημαντική καθίσταται η αντίδραση και η αντιμετώπιση σε περίπτωση που κάποιος ναυτικός βρεθεί θετικός στον ιό. Σε πρόσφατη συνάντηση με τον γ.γ. του ΙΜΟ, Kitack Lim, ο γ.γ. του ICS, Guy Platten, ανέφερε τα εξής: «Το γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχει εμβόλιο για τον Covid-19 δημιουργεί την ανάγκη όλες οι βιομηχανίες να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να περιορίσουν την εξάπλωσή του. Η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αναγνωρίζει την ευθύνη της για την αντιμετώπιση του παγκόσμιου αυτού θέματος υγείας, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι τροχοί του παγκόσμιου εμπορίου θα συνεχίσουν να γυρίζουν».
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο εν λόγω οδηγός είναι σχεδιασμένος ώστε να παρέχει συμβουλές πρόληψης, περιορισμού και αντιμετώπισης του ιού στα πλοία όλων των τύπων, τα οποία πραγματοποιούν πλόες στα διεθνή ύδατα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εμφανίστηκε εξασθενημένη ορισμένους μήνες του τρέχοντος έτους, ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα-ορόσημο, καθώς κατεγράφη ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα,…
Την τελευταία δεκαετία, η ναυπηγική βιομηχανία έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, ειδικά όσον αφορά τις χώρες κατασκευής πλοίων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv…
Το Σουρινάμ συνιστά τον πιο πρόσφατο πόλο έλξης επενδύσεων με επίκεντρο την ενέργεια, καθώς οι εταιρείες TotalEnergies και ΑPA άνοιξαν τον δρόμο για το…
«Εύρωστη» και πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ παραμένει η αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας το 2025 και 2026, σύμφωνα με…
Οι τεχνολογικές καινοτομίες για αυτόνομη πλοήγηση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στη Σιγκαπούρη, με πρόσφατη εξέλιξη τη συνεργασία των Yinson GreenTech και Zeabuz AS. Οι…
Ιστορικό υψηλό κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές άνθρακα της Κίνας τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τον…
Σταθερή παρέμεινε η ανεργία στις χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του τουρκικού…
Για πλεόνασμα πετρελαίου το 2025 κάνουν λόγο οι πρόσφατες εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει του Reuters, αναμένεται πλεόνασμα άνω του 1 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ