Καθώς ο κορονοϊός εξαπλώνεται, το ίδιο συμβαίνει και με τις επιπτώσεις αυτού στην παγκόσμια ναυτιλία, με το International Chamber of Shipping να εκδίδει πρόσφατα έναν νέο οδηγό για την αντιμετώπισή του.
Ο 22 σελίδων οδηγός δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC), τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) και την International Maritime Health Association (IMHA).
Μεταξύ των μέτρων που προτείνονται, μεγάλη προσοχή δίνεται στους περιορισμούς εισόδου πλοίων στα λιμάνια, στη σωστή πρόληψη των ναυτικών προκειμένου να μην προσβληθούν από τον ιό, καθώς επίσης και σε ένα σχέδιο διαχείρισης της όλης κατάστασης.
Παράλληλα, σημαντική καθίσταται η αντίδραση και η αντιμετώπιση σε περίπτωση που κάποιος ναυτικός βρεθεί θετικός στον ιό. Σε πρόσφατη συνάντηση με τον γ.γ. του ΙΜΟ, Kitack Lim, ο γ.γ. του ICS, Guy Platten, ανέφερε τα εξής: «Το γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχει εμβόλιο για τον Covid-19 δημιουργεί την ανάγκη όλες οι βιομηχανίες να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να περιορίσουν την εξάπλωσή του. Η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αναγνωρίζει την ευθύνη της για την αντιμετώπιση του παγκόσμιου αυτού θέματος υγείας, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι τροχοί του παγκόσμιου εμπορίου θα συνεχίσουν να γυρίζουν».
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο εν λόγω οδηγός είναι σχεδιασμένος ώστε να παρέχει συμβουλές πρόληψης, περιορισμού και αντιμετώπισης του ιού στα πλοία όλων των τύπων, τα οποία πραγματοποιούν πλόες στα διεθνή ύδατα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ