Οι BHP, Rio Tinto και Fortescue, τρεις από τις μεγαλύτερες μεταλλευτικές εταιρείες του κόσμου, φαίνεται πως έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία.
Μάλιστα οι δραστηριότητες της Rio Tinto δεν έχουν επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα μετά την επέλαση του κυκλώνα Ντάμιεν, που έπληξε λιμάνια της Αυστραλίας στις 8 Φεβρουαρίου, ενώ σφοδρές βροχοπτώσεις έχουν καταστήσει δύσκολη την παραγωγή και τη μεταφορά iron ore μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο μεταλλευτικός κολοσσός αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για τις εξαγωγές iron ore από τη δυτική Αυστραλία το 2020 σε ένα εύρος μεταξύ 324 και 334 εκατ. τόνων. Οι αμέσως προηγούμενες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για αποστολές σιδηρομεταλλεύματος της Rio μεταξύ 330 και 343 εκατ. τόνων.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να μας υπενθυμίσει τα περσινά «παθήματα» της εταιρείας από τον κυκλώνα Βερόνικα, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι, με βάση την πρότερη αυτή εμπειρία, η Rio ακολουθεί μια πιο συντηρητική προσέγγιση αναφορικά με τις εκτιμήσεις της. Βέβαια και τότε η εταιρεία είχε προβεί σε διπλή αναθεώρηση προς τα κάτω για την παραγωγή και τις εξαγωγές της.
Από την άλλη, και η Vale αντιμετωπίζει σημαντικές καθυστερήσεις στις μονάδες παραγωγής λόγω καιρικών συνθηκών και, σύμφωνα με στελέχη του βραζιλιάνικου κολοσσού, οι εξαγωγές κατά το α΄ τρίμηνο θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 7% απ’ ό,τι αναμενόταν. Ήδη η Vale πασχίζει να ανακάμψει από τις σημαντικές απώλειες που επέφερε πέρυσι η κατάρρευση φράγματος στο Brumadinho.
Kαι όλα αυτά ενώ ο κορονοϊός εξαπλώνεται, με την κινεζική ζήτηση να υποχωρεί και αναλυτές ανά τον κόσμο να σημειώνουν ότι, εντελώς συμπτωματικά, η αγορά είναι πιθανό να βρεθεί σε ισορροπία.
Τέλος, η Morgan Stanley αναφέρει ότι, θεωρητικά, οι στρεβλώσεις στην παραγωγή των κορυφαίων μεταλλευτικών εταιρειών θα ωθήσουν προς τα επάνω τις τιμές, ωστόσο εξηγεί ότι ακόμη είναι αρκετά νωρίς για την εξαγωγή οποιουδήποτε συμπεράσματος.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Στον εκσυγχρονισμό και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της εστιάζει η Royal Caribbean, καθώς πρόσφατα τοποθέτησε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου.…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, ο ιαπωνικός ναυπηγικός όμιλος Tsuneishi γιόρτασε την παράδοση του 300ού πλοίου από την ίδρυση της θυγατρικής του, που λειτουργεί στη…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες καταγραφείσες τάσεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τα μεγάλα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Αναντίρρητα, η Ιαπωνία είναι διαχρονικά μία από τις σημαντικότερες ναυπηγικές χώρες στον πλανήτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής…
Σε ηλικία 95 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Ο Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο…
Γιγάντια παραγγελία εξασφάλισε πρόσφατα ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία της…
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ