Οι BHP, Rio Tinto και Fortescue, τρεις από τις μεγαλύτερες μεταλλευτικές εταιρείες του κόσμου, φαίνεται πως έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία.
Μάλιστα οι δραστηριότητες της Rio Tinto δεν έχουν επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα μετά την επέλαση του κυκλώνα Ντάμιεν, που έπληξε λιμάνια της Αυστραλίας στις 8 Φεβρουαρίου, ενώ σφοδρές βροχοπτώσεις έχουν καταστήσει δύσκολη την παραγωγή και τη μεταφορά iron ore μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο μεταλλευτικός κολοσσός αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για τις εξαγωγές iron ore από τη δυτική Αυστραλία το 2020 σε ένα εύρος μεταξύ 324 και 334 εκατ. τόνων. Οι αμέσως προηγούμενες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για αποστολές σιδηρομεταλλεύματος της Rio μεταξύ 330 και 343 εκατ. τόνων.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να μας υπενθυμίσει τα περσινά «παθήματα» της εταιρείας από τον κυκλώνα Βερόνικα, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι, με βάση την πρότερη αυτή εμπειρία, η Rio ακολουθεί μια πιο συντηρητική προσέγγιση αναφορικά με τις εκτιμήσεις της. Βέβαια και τότε η εταιρεία είχε προβεί σε διπλή αναθεώρηση προς τα κάτω για την παραγωγή και τις εξαγωγές της.
Από την άλλη, και η Vale αντιμετωπίζει σημαντικές καθυστερήσεις στις μονάδες παραγωγής λόγω καιρικών συνθηκών και, σύμφωνα με στελέχη του βραζιλιάνικου κολοσσού, οι εξαγωγές κατά το α΄ τρίμηνο θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 7% απ’ ό,τι αναμενόταν. Ήδη η Vale πασχίζει να ανακάμψει από τις σημαντικές απώλειες που επέφερε πέρυσι η κατάρρευση φράγματος στο Brumadinho.
Kαι όλα αυτά ενώ ο κορονοϊός εξαπλώνεται, με την κινεζική ζήτηση να υποχωρεί και αναλυτές ανά τον κόσμο να σημειώνουν ότι, εντελώς συμπτωματικά, η αγορά είναι πιθανό να βρεθεί σε ισορροπία.
Τέλος, η Morgan Stanley αναφέρει ότι, θεωρητικά, οι στρεβλώσεις στην παραγωγή των κορυφαίων μεταλλευτικών εταιρειών θα ωθήσουν προς τα επάνω τις τιμές, ωστόσο εξηγεί ότι ακόμη είναι αρκετά νωρίς για την εξαγωγή οποιουδήποτε συμπεράσματος.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επιβατικό αεροσκάφος των Azerbaijan Airlines, με 67 επιβαίνοντες, συνετρίβη σήμερα στο δυτικό Καζακστάν, ανακοίνωσαν οι αρχές κάνοντας λόγο για 32 επιζώντες, μεταξύ αυτών δύο…
Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος…
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του…
Tα 21 δισ. ευρώ προσέγγισαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ