Τα σχέδια της ExxonMobil για τον διπλασιασμό των εξαγωγών φυσικού αερίου από την Παπούα Νέα Γουινέα τα επόμενα τέσσερα χρόνια έπεσαν στο κενό, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους της Ωκεανίας αποχώρησε από τις συνομιλίες με τον ενεργειακό κολοσσό που αφορούσαν την επέκταση του πεδίου P’nyang.
Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, ο πρωθυπουργός της Παπούα Νέας Γουινέας, James Marape, έβαλε τέλος στις διαπραγματεύσεις με την Exxon, κατηγορώντας τον oil major ότι έκανε πίσω στα συμφωνηθέντα.
H αναβάθμιση και η επέκταση του εν λόγω πεδίου είναι μείζονος σημασίας για την Παπούα Νέα Γουινέα, που βρίσκεται στα όρια της φτώχειας. Ωστόσο, το μικρό κράτος της Ωκεανίας καλείται να ανταγωνιστεί μεγάλα projects σε Αυστραλία, Κατάρ, Μοζαμβίκη, Ρωσία και ΗΠΑ και το έργο του για να πρωταγωνιστήσει στις διεθνείς αγορές φυσικού αερίου μόνο εύκολο δεν κρίνεται.
Ένας εκ των εταίρων της Εxxon στο PNG project, η Oil Search Ltd, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου ότι οι όροι που θέτει η κυβέρνηση της χώρας καθιστούν το έργο μη επικερδές για τις εταιρείες ενέργειας που καλοβλέπουν τις προοπτικές της Παπούα Νέας Γουινέας. «Υπό τους όρους της κυβέρνησης, οι εταίροι στο joint venture καθίστανται ανίκανοι να εξασφαλίσουν ικανοποιητικές αποδόσεις στις επενδύσεις τους», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Η συμφωνία για το P’nyang αποτελούσε τη μία από τις δύο που χρειάζονταν η Exxon και οι εταίροι της προκειμένου να προχωρήσουν με ένα φιλόδοξο σχέδιο $13 δις για τον διπλασιασμό των εξαγωγών LNG από τη Νέα Γουινέα.
Ο επικεφαλής της Exxon, Darren Woods, ευελπιστεί ότι οι συνομιλίες με την κυβέρνηση Marape για το P’nyang θα ξεκινήσουν εκ νέου, προκειμένου να βρεθεί μια «win-win λύση», ωστόσο ξεκαθάρισε ότι αυτή τη στιγμή προέχουν άλλα σημαντικά προς υλοποίηση projects.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέντευξη της κ. Λασκαρίνας Καρασταμάτη, προέδρου της Eletson Corporation
Επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν το μεγαλύτερο κοράλλι στον κόσμο, κοντά στα Νησιά Σολομώντα στον Ειρηνικό Ωκεανό, ένα κοράλλι που είναι τριπλάσιο σε μέγεθος από…
Οι χώρες της Ασίας με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων λαμβάνουν μέτρα για την ενίσχυση της συμμόρφωσης και της ασφάλειας των ανακυκλώσεων πλοίων…
Το λιμάνι Chancay, το οποίο βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα της ακτογραμμής του Περού, περίπου 78 χλμ. βόρεια της Λίμα, αποτελεί την πρώτη πράσινη και…
Αντιμέτωπη με πρωτοφανείς προκλήσεις φέρεται να παραμένει η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι υποχωρούν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, τα οποία απέχουν πολύ…
Δύο Σομαλοί πειρατές παραπέμφθηκαν στη δικαιοσύνη των ΗΠΑ για τη συμμετοχή τους στην ομηρία ενός Αμερικανού δημοσιογράφου, που διήρκεσε 977 ημέρες. Σε μια απόφαση-ορόσημο,…
Διαχρονικά, οι στήλες των Ναυτικών Χρονικών, εκτός από τις διεθνείς και εγχώριες εξελίξεις της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας, απασχολούνταν και με την επιβατηγό ναυτιλία, παρουσιάζοντας…
Όπως κάθε έτος, η ερευνητική ομάδα της Isalos.net πραγματοποίησε την έρευνα «Επιλέγω Ναυτιλία: Νέοι και νέες στις ναυτικές σπουδές», σκιαγραφώντας το προφίλ των νέων σπουδαστών και σπουδαστριών που εισέρχονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ