Η Samsung Heavy Industries, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή της για κατασκευή φιλικότερων προς το περιβάλλον πλοίων, παρέδωσε στην εταιρεία Teekay Offshore το πρώτο στον κόσμο shuttle tanker που χρησιμοποιεί καύσιμο LNG και καλύπτει το στόχο του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Το χωρητικότητας 130.000 dwt δεξαμενόπλοιο διπλού καυσίμου με την ονομασία “Aurora Spirit”, κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Geoje και αποτελεί το φιλικότερο προς το περιβάλλον πλοίο στην κατηγορία του, αφού εκπέμπει 85% λιγότερα οξείδια του θείου (SOx), 98% λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και 98% λιγότερα σωματίδια σε σχέση με άλλα πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο μπορεί ακόμη να συλλέγει τις Πτητικές Οργανικές Ενώσεις (VOCs) οι οποίες εκλύονται στην ατμόσφαιρα από τις δεξαμενές φορτίου κατά τη διαδικασία της φόρτωσης και στη διάρκεια του ταξιδιού και να τις χρησιμοποιεί ως εναλλακτικό καύσιμο.
Σύμφωνα με την SHI, τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει αυξημένη ζήτηση για πλοία που θα εκπέμπουν λιγότερους ρύπους καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί, και για το λόγο αυτό η Samsung ασχολείται ήδη με την ανάπτυξη διαφόρων φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Πέρυσι, η εταιρεία ανέπτυξε το πρώτο σύστημα μπαταριών για πλοία στην Κορέα, το οποίο μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τα λειτουργικά κόστη, ενώ έλαβε και Έγκριση επί της Αρχής (AIP) από το νηογνώμονα DNV GL για την κατασκευή Aframax δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου.
Φωτό: www.teekay.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine, υλοποίησε το 2024 στην Κάλυμνο παρεμβάσεις που βελτίωσαν τις υποδομές και ενίσχυσαν…
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο…
Το Ελληνικό Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τους διεθνείς και εγχώριους επενδυτικούς οίκους, έχει τις προϋποθέσεις να καταγράψει και 5η συνεχόμενη ανοδική χρονιά (2024 +13,65%, 2023…
Εν μέσω διαρκών παραινέσεων από τη διεθνή κοινότητα για την ενίσχυση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών συνεχίζονται, με…
Ελαφρώς υψηλότερες προμήθειες, χαμηλότερη κατανάλωση, μειωμένο εμπόριο και υψηλότερα τελικά αποθέματα εκτιμά για την παγκόσμια αγορά σιταριού το 2024/2025 το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στη…
Σε νέα παραγγελία προχώρησε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) την πρώτη εβδομάδα του 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
Έτος-ορόσημο αποτέλεσε το 2024 για τα Panamaxes, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος bulk carrier σημείωσε ιστορικό υψηλό στη μεταφορά φορτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της…
To 22o μέλος της ECSA αποτελεί η Bulgarian Shipowners Association (BSA). «Είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε την Bulgarian Shipowners Association ως νέο μέλος της ECSA.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ