Η Samsung Heavy Industries, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή της για κατασκευή φιλικότερων προς το περιβάλλον πλοίων, παρέδωσε στην εταιρεία Teekay Offshore το πρώτο στον κόσμο shuttle tanker που χρησιμοποιεί καύσιμο LNG και καλύπτει το στόχο του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Το χωρητικότητας 130.000 dwt δεξαμενόπλοιο διπλού καυσίμου με την ονομασία “Aurora Spirit”, κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Geoje και αποτελεί το φιλικότερο προς το περιβάλλον πλοίο στην κατηγορία του, αφού εκπέμπει 85% λιγότερα οξείδια του θείου (SOx), 98% λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και 98% λιγότερα σωματίδια σε σχέση με άλλα πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο μπορεί ακόμη να συλλέγει τις Πτητικές Οργανικές Ενώσεις (VOCs) οι οποίες εκλύονται στην ατμόσφαιρα από τις δεξαμενές φορτίου κατά τη διαδικασία της φόρτωσης και στη διάρκεια του ταξιδιού και να τις χρησιμοποιεί ως εναλλακτικό καύσιμο.
Σύμφωνα με την SHI, τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει αυξημένη ζήτηση για πλοία που θα εκπέμπουν λιγότερους ρύπους καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί, και για το λόγο αυτό η Samsung ασχολείται ήδη με την ανάπτυξη διαφόρων φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Πέρυσι, η εταιρεία ανέπτυξε το πρώτο σύστημα μπαταριών για πλοία στην Κορέα, το οποίο μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τα λειτουργικά κόστη, ενώ έλαβε και Έγκριση επί της Αρχής (AIP) από το νηογνώμονα DNV GL για την κατασκευή Aframax δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου.
Φωτό: www.teekay.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) αποφάσισε ομόφωνα μείωση επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης, στο εύρος του 4,50% έως 4,75%, την επομένη της επανεκλογής του…
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει τις liner εταιρείες να αξιοποιήσουν μέχρι και την τελευταία «ρανίδα» διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ