
Αξιωματούχοι από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ, σε συνέντευξη Τύπου στο Ναϊρόμπι, δήλωσαν ότι η εισβολή πολυάριθμων και ανεξέλεγκτων σμηνών της ακρίδας της ερήμου στην Κένυα είναι η χειρότερη που έχει καταγραφεί εδώ και 70 χρόνια.
Σύμφωνα με τους γεωπόνους της χώρας, οι κυκλώνες, λόγω της αλλαγής του κλίματος, προκάλεσαν άφθονες βροχές στην Ανατολική Αφρική, δημιουργώντας ευνοϊκές συνθήκες για την αναπαραγωγή των ακρίδων. Οι ειδικοί επιστήμονες προειδοποίησαν επίσης ότι η συγκεκριμένη επιδρομή απειλεί την επισιτιστική ασφάλεια και τις γενικότερες συνθήκες διαβίωσης στην Ανατολική Αφρική, ενώ συμπλήρωσαν επίσης ότι ο ΟΗΕ πρέπει να δράσει άμεσα και με συλλογικότητα για να καταπολεμηθεί και να περιοριστεί το φαινόμενο. Η μόνη αισιόδοξη παράμετρος για την περιοχή είναι ότι η εισβολή κλιμακώθηκε στις αρχές Ιανουαρίου, λίγο μετά τη συγκομιδή του μεγαλύτερου μέρους της γεωργικής παραγωγής στη χώρα τον περασμένο Δεκέμβριο.
Καθώς οι βροχές ξεκινούν και πάλι τον Μάρτιο, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι θα υπάρξει ένα νέο κύμα αναπαραγωγής των συγκεκριμένων ακρίδων. Κατ’ αυτή την άποψη, ο Ιανουάριος είναι ο καλύτερος μήνας, λόγω των καιρικών συνθηκών στην περιοχή, για να περιοριστεί το φαινόμενο και να αποτραπεί η περαιτέρω επιδείνωση της επισιτιστικής κρίσης.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΟΗΕ, οι ακρίδες «ταξίδεψαν» στην Αφρική από την Υεμένη, εισβάλλοντας και στην Αιθιοπία, στην Ερυθραία και στη Σομαλία, αποδεκατίζοντας βοσκότοπους και επηρεάζοντας τα μέσα διαβίωσης εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Ήδη οι καταστροφές γεωργικών περιοχών στο Κέρας της Αφρικής είναι ανυπολόγιστες. Οι χώρες που πιθανώς θα πληγούν το επόμενο διάστημα θα είναι, σύμφωνα με γεωπόνους, η Ουγκάντα και το Νότιο Σουδάν.
Αν και αεροσκάφη στην Κένυα ψεκάζουν με φυτοφάρμακα τις περιοχές με έντονη παρουσία ακρίδων, τα διεθνή ΜΜΕ σημειώνουν ότι η Ανατολική Αφρική αντιμετωπίζει ήδη επισιτιστική κρίση, που επηρεάζει άμεσα 19 εκατομμύρια ανθρώπους.
Φωτό: Dai Kurokawa/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ