Ένα νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εγκαινιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες, προκειμένου να προσφέρει μια «εναλλακτική πηγή» χρηματοδότησης σε εταιρείες που εστιάζονται στην κατασκευή και στην εκμετάλλευση υποδομών στη Νοτιοανατολική Ασία και στην Άπω Ανατολή.
Το US International Development Finance Corporation, η νέα υπηρεσία οικονομικής αρωγής και υποστήριξης, με «προίκα» από το Καπιτώλιο ύψους 60 δις δολαρίων, αποτελεί την ύστατη προσπάθεια του Λευκού Οίκου και του Κογκρέσου να περικόψουν την παντοδυναμία του Πεκίνου στην περιοχή του Ειρηνικού, αλλά και να «περιορίσουν» την υπερανάπτυξη του προγράμματος «One Belt One Road», ειδικά στην Ασία.
Η Ουάσιγκτον ήδη προσεγγίζει τους συμμάχους και τις χώρες-εταίρους των ΗΠΑ στη Νοτιοανατολική Ασία και στον Ειρηνικό Ωκεανό, προκειμένου να υποστηρίξει επενδύσεις σε έργα ζωτικής σημασίας για το εμπόριο και τις μεταφορές στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του DFC, Adam Boehler, ξεκίνησε προς αυτή την κατεύθυνση περιοδεία στην Ιαπωνία, στο Βιετνάμ και στην Ινδονησία, για να συναντήσει κυβερνητικούς παράγοντες και δυνητικούς επενδυτικούς εταίρους: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το DFC πρέπει να αποτελέσει μια ισχυρή επενδυτική εναλλακτική λύση για τα συγκεκριμένα έθνη της Ασίας», δήλωσε ο κ. Boehler στα τοπικά ΜΜΕ, προσπαθώντας να καταστήσει σαφές ότι το Πεκίνο δεν θα αποτελέσει τον απόλυτο και μοναδικό στρατηγικό επενδυτή στην Ασία.
Ωστόσο, όπως πολλοί αναλυτές παρατηρούν, η πρωτοβουλία του Πεκίνου «One Belt One Road», η οποία εγκαινιάστηκε το 2013, έχει ήδη οδηγήσει τους Κινέζους σε επενδύσεις που ξεπερνούν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ σε έργα υποδομής σε όλο τον κόσμο. Το ποσό αυτό πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι είναι εκτός προϋπολογισμού ή και ρεαλιστικής πολιτικής επιδίωξης για οποιονδήποτε ηγέτη του Λευκού Οίκου.
Φωτό: Yang Li/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ