
Αυξάνεται ο αριθμός των διαχειριστών πλοίων αλλά και των ναυλωτών που γυρίζουν την πλάτη στον Αρκτικό Ωκεανό ως θαλάσσια οδό για τα πλοία, παρά το γεγονός ότι το λιώσιμο των πάγων στην περιοχή δημιουργεί ευκαιρίες για πολύ συντομότερους πλόες προς την Ασία.
Χαρακτηριστικό αυτής της τάσης είναι η δημιουργία, τον περασμένο Οκτώβριο, της συμμαχίας Arctic Shipping Corporate Pledge, η οποία συνιστά πρωτοβουλία της εταιρείας ενδυμάτων Nike και της περιβαλλοντικής ΜΚΟ Ocean Conservancy. Την περασμένη εβδομάδα, μάλιστα, η Arctic Shipping Corporate Pledge ανακοίνωσε ότι οκτώ ακόμα εταιρείες ‒οι Ralph Lauren Corporation, Kuehne + Nagel, PUMA, International Direct Packaging, Allbirds, Aritzia, Hudson Shipping Lines και Bureo‒ εντάχθηκαν στο σχήμα, που σκοπό έχει τον περιορισμό της χρήσης της θαλάσσιας οδού του Αρκτικού Ωκεανού.
«Ενώ αναγνωρίζουμε ότι η ναυτιλία είναι ζωτικής σημασίας τομέας για τις βόρειες κοινωνίες, η συμμαχία Arctic Shipping Corporate Pledge καλεί ναυτιλιακές εταιρείες και ναυλωτές να μη χρησιμοποιούν εκ προθέσεως την εν λόγω θαλάσσια οδό για τη μεταφορά εμπορευμάτων», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΜΚΟ Ocean Conservancy.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι πρωτοστάτες στη συμμαχία τον περασμένο Οκτώβριο ήταν οι εταιρείες Asos, Bestseller, Columbia, Gap Inc., H&M Group, Kering, Li & Fung, PVH Corp., ενώ σημαντικοί παίκτες της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως η CMA CGM, η Evergreen, η Hapag-Lloyd και η MSC, ανοιχτά εξέφρασαν τη στήριξή τους στο εγχείρημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CF Industries Holdings, Inc. ο μεγαλύτερος παραγωγός αμμωνίας στον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα τη δημιουργία κοινοπραξίας με την JERA Co., Inc. (JERA και την…
Ανοδική πορεία καταγράφει η ναυλαγορά των containerships εν μέσω της ανατολής ενός νέου εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, με τον δείκτη WCI της…
Οι εμπορικοί τριγμοί, κυρίως μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες για τη Βραζιλία στην αρένα του παγκόσμιου εμπορίου. Στο πλαίσιο αυτό, η Βραζιλία…
Ρεκόρ αναμένεται να καταγράψουν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2025. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι χώρες της ΕΕ…
Τις υπάρχουσες Ρήτρες Κινδύνου Πολέμου επανεξέτασε η Επιτροπή Εγγράφων της ΒΙΜCO, η οποία συμφώνησε στις επικαιροποιημένες εκδόσεις BIMCO War Risk Clause for Voyage Charter…
Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φιλοδοξεί να γίνει πραγματικότητα μέσα από καινοτόμες δράσεις, όπως το έργο SEASTARS (Sustainable Emission…
Η αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου δημιουργεί έντονο προβληματισμό, με τον CEO της MOL, όμως, Takeshi Hashimoto, να υπογραμμίζει…
Αύξηση 2,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο εφέτος, από 2,5% τον Φεβρουάριο και έναντι αύξησης 3,2% τον Μάρτιο 2024. Χαρακτηριστικό είναι ότι επανήλθαν οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ