
«Σύννεφα» για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας το 2020 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα, η οποία εκτιμά ότι φέτος η ανάπτυξη θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη σε σχέση με τα χαμηλά επίπεδα του 2019.
Πιο συγκεκριμένα, αναλυτές και οικονομολόγοι της Τράπεζας εκτιμούν ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη θα αγγίξει το 2,5% έναντι 2,4% το 2019. Η πρόσφατη έκθεση σημειώνει ότι αναμένεται ανάκαμψη για ορισμένες αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες, που όμως θα αντισταθμιστεί από οικονομική επιβράδυνση ανεπτυγμένων χωρών όπως οι ΗΠΑ.
Σε επιμέρους εκτιμήσεις, κατά την Παγκόσμια Τράπεζα, η Ινδία θα παρουσιάσει ανάκαμψη σε σχέση με την επιβράδυνση της οικονομίας της το 2019, ενώ θετικές είναι οι εκτιμήσεις για Βραζιλία, Τουρκία και Μεξικό. Στον αντίποδα, η οικονομία της Αργεντινής θα παρουσιάσει και φέτος επιβράδυνση, αλλά με πιο «ήπιο» ρυθμό.
Για το Ιράν, η Παγκόσμια Τράπεζα βλέπει ότι η οικονομική του δραστηριότητα θα σταματήσει να συρρικνώνεται φέτος, ενώ θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2021.
Το report καταδεικνύει επίσης τους κινδύνους που μπορούν να επιφέρουν εκτροχιασμό της παγκόσμιας οικονομίας. Παρά το γεγονός ότι ουσιαστικά συντάχθηκε πριν από τις πρόσφατες εντάσεις ΗΠΑ-Ιράν, η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας αναφέρει ότι οι στρεβλώσεις στην προσφορά πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία τον περασμένο Σεπτέμβριο δείχνουν ότι η Μέση Ανατολή είναι ανά πάσα στιγμή καζάνι έτοιμο προς ανάφλεξη.
Τέλος, ανήσυχοι μοιάζουν οι οικονομολόγοι της Παγκόσμιας Τράπεζας για τις εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας, που είναι πιθανό να κλιμακωθούν από τη μία μέρα στην άλλη, σημειώνοντας ότι η φάση 1 της συμφωνίας είναι ακόμη μακριά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ