
«Σύννεφα» για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας το 2020 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα, η οποία εκτιμά ότι φέτος η ανάπτυξη θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη σε σχέση με τα χαμηλά επίπεδα του 2019.
Πιο συγκεκριμένα, αναλυτές και οικονομολόγοι της Τράπεζας εκτιμούν ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη θα αγγίξει το 2,5% έναντι 2,4% το 2019. Η πρόσφατη έκθεση σημειώνει ότι αναμένεται ανάκαμψη για ορισμένες αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες, που όμως θα αντισταθμιστεί από οικονομική επιβράδυνση ανεπτυγμένων χωρών όπως οι ΗΠΑ.
Σε επιμέρους εκτιμήσεις, κατά την Παγκόσμια Τράπεζα, η Ινδία θα παρουσιάσει ανάκαμψη σε σχέση με την επιβράδυνση της οικονομίας της το 2019, ενώ θετικές είναι οι εκτιμήσεις για Βραζιλία, Τουρκία και Μεξικό. Στον αντίποδα, η οικονομία της Αργεντινής θα παρουσιάσει και φέτος επιβράδυνση, αλλά με πιο «ήπιο» ρυθμό.
Για το Ιράν, η Παγκόσμια Τράπεζα βλέπει ότι η οικονομική του δραστηριότητα θα σταματήσει να συρρικνώνεται φέτος, ενώ θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2021.
Το report καταδεικνύει επίσης τους κινδύνους που μπορούν να επιφέρουν εκτροχιασμό της παγκόσμιας οικονομίας. Παρά το γεγονός ότι ουσιαστικά συντάχθηκε πριν από τις πρόσφατες εντάσεις ΗΠΑ-Ιράν, η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας αναφέρει ότι οι στρεβλώσεις στην προσφορά πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία τον περασμένο Σεπτέμβριο δείχνουν ότι η Μέση Ανατολή είναι ανά πάσα στιγμή καζάνι έτοιμο προς ανάφλεξη.
Τέλος, ανήσυχοι μοιάζουν οι οικονομολόγοι της Παγκόσμιας Τράπεζας για τις εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας, που είναι πιθανό να κλιμακωθούν από τη μία μέρα στην άλλη, σημειώνοντας ότι η φάση 1 της συμφωνίας είναι ακόμη μακριά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ