Στη Βενετία διεξήχθη φέτος η γενική συνέλευση της MEDports, ενός φορέα 24 λιμένων της Μεσογείου, που προωθεί τη συνεργασία σε όρους βιωσιμότητας και αξιολόγησης του ρόλου των μεσογειακών λιμένων σε παγκόσμια κλίμακα.
Στη MEDports, η οποία συστήθηκε τον Ιούνιο του 2018, συμμετέχουν λιμάνια από την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Σλοβενία, την Αίγυπτο, τον Λίβανο, την Τυνησία, τη Μάλτα, την Αλγερία και το Μαρόκο, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 70% της διακίνησης στη λεκάνη της Μεσογείου. Οι συνολικοί όγκοι που διακινούνται από αυτούς τους λιμένες φτάνουν τους 536 εκατ. τόνους εμπορευμάτων ετησίως, 19 εκατ. containers και πάνω από 21 εκατ. επιβάτες.
Στην ομιλία του, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της MEDports, o πρόεδρος του λιμένα του Μπάρι, Pino Musolino, ανέφερε ότι «τα λιμάνια της Μεσογείου θα πρέπει να εστιάσουν στο εγγύς μέλλον στην τεχνολογική καινοτομία και στα logistics προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό. Εξάλλου, ο (κινεζικός) Δρόμος του Μεταξιού καθιστά τη Μεσόγειο πολύ σημαντική περιοχή σε παγκόσμιο γεωπολιτικό επίπεδο. Και η MEDports είναι ένα από τα όργανα που θα συμβάλει, με τη συνεισφορά και τη συνεργασία όλων των μελών της, στο να πετύχουν θετικά στοιχεία και αποτελέσματα […]».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τον φιλόδοξο στόχο της TotalEnegies, που προσβλέπει την αποανθρακοποίηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων της έως το 2030, χαρακτηρίζεται η νέα συμφωνία που…
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση ενισχύουν πλέον την παρουσία τους σε κάθε τομέα της παγκόσμιας οικονομίας, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας προσβλέπουν…
Σε 27.106 ανήλθαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων (ενάρξεις λειτουργίας επιχειρήσεων) στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, παρουσιάζοντας αύξηση 16,1% σε σχέση με το γ’…
Οι προεκλογικές δεσμεύσεις Τραμπ στον τομέα της ενέργειας φαίνεται ότι θα ανοίξουν ένα νέο παράθυρο ευκαιριών για την αγορά του LNG, σημειώνει πρόσφατη ανάλυση…
Παρά τις δυσκολίες, η ελληνική οικονομία το 2023 έδειξε σημάδια ανθεκτικότητας, στηριζόμενη από συνετές δημοσιονομικές πολιτικές και μέτρια αύξηση της παραγωγικότητας. Αυτό επισημαίνει το…
Παράταση των εθελούσιων περιορισμών στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ βλέπει η Goldman Sachs τους ερχόμενους μήνες. Ειδικότερα, βάσει του Reuters, η πρόσφατη αποδυνάμωση των…
Ολοένα πιο πρωταγωνιστικός είναι ο ρόλος των κύριων εμπορικών πλοίων στο μείγμα των παραγγελιών. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων της πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
«Shipping Beyond Borders» ήταν ο τίτλος του 19ου Ετήσιου Forum του ICS στην Αθήνα, όπου πληθώρα έμπειρων επαγγελματιών με διαφορετικές ειδικεύσεις στο ευρύτερο φάσμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ