Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που η Maersk εξαγόρασε την κρατική liner ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Αφρικής. Έκτοτε η χώρα δεν διαθέτει κρατική ναυτιλιακή εταιρεία, κάτι το οποίο η νοτιοαφρικανική κυβέρνηση επιθυμεί να αλλάξει, όπως μεταδίδει το Business Live.
Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω δημοσίευμα τονίζεται ότι η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής επιχειρεί να αναδομήσει τον κλάδο των μεταφορών στη χώρα, ιδιαίτερα την αεροπορική βιομηχανία αλλά και τη ναυτιλία. Υπενθυμίζεται ότι τόσο η South Africa Airways όσο και άλλες κρατικών συμφερόντων εταιρείες στον κλάδο των μεταφορών αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών, Fikile Mbalula, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα αναλάβει να «τρέξει» την Passenger Rail Agency of SA για έναν χρόνο.
Ο ίδιος δήλωσε στο κοινοβούλιο της χώρας του ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η εγκαθίδρυση μιας νέας ναυτιλιακής εταιρείας δημοσίου συμφέροντος, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα στρατηγικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για τη Νότια Αφρική.
«Ως ναυτιλιακό κράτος με ακτογραμμή άνω των 2.500 χλμ., το οποίο περικυκλώνεται από τρεις ωκεανούς και βρίσκεται στο μέσον των πλέον πολυσύχναστων θαλάσσιων διαδρομών, παραμένουμε σταθεροί στην άποψή μας ότι η θάλασσα μπορεί να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Mbalula.
Τέλος, ο Νοτιοαφρικανός υπουργός στάθηκε στην εκπαίδευση και στην καινοτομία, τομείς στους οποίους η χώρα πρέπει να επενδύσει προκειμένου να πραγματοποιηθεί ομαλώς η μετάβαση αυτή για τις μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Σε μια σημαντική συμφωνία για την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων της προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία μετάλλων και εξορύξεων Vale. Σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Οι εμπορευματικές θαλάσσιες μεταφορές στην Αρκτική σημείωσαν νέο ρεκόρ το 2024, εξέλιξη που αντανακλά την πρόοδο που έχει καταγράψει στη Ρωσία στο σχέδιο εκμετάλλευσης…
Περιορισμένη άνοδο της τάξεως των 32 μονάδων κατέγραψε ο κύριος δείκτης της χύδην φορτηγού ναυτιλίας BDI την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου. Συνεπώς, ο BDI ανήλθε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ