
Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που η Maersk εξαγόρασε την κρατική liner ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Αφρικής. Έκτοτε η χώρα δεν διαθέτει κρατική ναυτιλιακή εταιρεία, κάτι το οποίο η νοτιοαφρικανική κυβέρνηση επιθυμεί να αλλάξει, όπως μεταδίδει το Business Live.
Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω δημοσίευμα τονίζεται ότι η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής επιχειρεί να αναδομήσει τον κλάδο των μεταφορών στη χώρα, ιδιαίτερα την αεροπορική βιομηχανία αλλά και τη ναυτιλία. Υπενθυμίζεται ότι τόσο η South Africa Airways όσο και άλλες κρατικών συμφερόντων εταιρείες στον κλάδο των μεταφορών αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών, Fikile Mbalula, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα αναλάβει να «τρέξει» την Passenger Rail Agency of SA για έναν χρόνο.
Ο ίδιος δήλωσε στο κοινοβούλιο της χώρας του ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η εγκαθίδρυση μιας νέας ναυτιλιακής εταιρείας δημοσίου συμφέροντος, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα στρατηγικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για τη Νότια Αφρική.
«Ως ναυτιλιακό κράτος με ακτογραμμή άνω των 2.500 χλμ., το οποίο περικυκλώνεται από τρεις ωκεανούς και βρίσκεται στο μέσον των πλέον πολυσύχναστων θαλάσσιων διαδρομών, παραμένουμε σταθεροί στην άποψή μας ότι η θάλασσα μπορεί να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Mbalula.
Τέλος, ο Νοτιοαφρικανός υπουργός στάθηκε στην εκπαίδευση και στην καινοτομία, τομείς στους οποίους η χώρα πρέπει να επενδύσει προκειμένου να πραγματοποιηθεί ομαλώς η μετάβαση αυτή για τις μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ολοκλήρωση της πιστοποίησης δέκα κρατικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας, ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.…
Θολό παραμένει το outlook για τα δεξαμενόπλοια, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να παραμένουν αστάθμητος παράγοντας. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η BIMCO υπογραμμίζει ότι η…
Μια σημαντική ωκεανογραφική αποστολή με στόχο τη διερεύνηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των υδροθερμικών συστημάτων της καλδέρας της Σαντορίνης και του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπος, που…
Ο ρυθμός του γεωπολιτικού τανγκό μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει ενταθεί το 2025 ελέω της πορείας που χαράσσει ο Ντόναλντ Τραμπ. Ειδικότερα, ο πρόεδρος…
Το 2024 ήταν μια ακόμα χρονιά μέσα στην οποία τα ελληνικά νησιά βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων Eλλήνων και ξένων τουριστών. Ειδικότερα, βάσει της…
Σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθεί η κατανάλωση σιτηρών το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων TASS, η παγκόσμια κατανάλωση…
Στα χαμηλότερα επίπεδά της για τουλάχιστον 12 μήνες κινείται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.629/FEU…
Σε αναθεώρηση προς τα κάτω των οικονομικών προοπτικών περιοχών της Ευρώπης προχώρησε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD), ελέω αποδυναμωμένης ζήτησης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ