
Τα δεξαμενόπλοια απήλαυσαν υψηλή κερδοφορία κατά το 2019, αλλά όχι σε μόνιμη βάση, κυρίως λόγω της έκθεσης του κλάδου σε συγκεκριμένες γεωπολιτικές αναταραχές.
Σύμφωνα με την BIMCO, όσον αφορά το 2020, τα θεμελιώδη στοιχεία που συνθέτουν την αγορά παραμένουν αναλλοίωτα. Αυτό σημαίνει ότι, μετά το πέρας της εποχικότητας, δηλαδή στο τέλος του πρώτου τριμήνου της νέας χρονιάς, οι υψηλοί ναύλοι για την αγορά των VLCCs πιθανότατα θα υποχωρήσουν, καθώς τα fundamentals της αγοράς θα παίξουν καθοριστικό ρόλο και η αύξηση του στόλου θα φτάσει το 6,3%, αποτελώντας υψηλό οκταετίας.
Στην αγορά των πετρελαϊκών παραγώγων, η ανάπτυξη του στόλου βρίσκεται επίσης σε υψηλά επίπεδα για το 2020. Οι πλοιοκτήτες αναμένουν να ευεργετηθούν από την εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου του IMO, καθώς η επιβολή καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας θείου θα δημιουργήσει νέες εμπορικές διαδρομές για τη μεταφορά τους στα λιμάνια ανεφοδιασμού. Οι εκτιμήσεις της BIMCO αναφέρουν πως, μετά το πέρας του πρώτου εξαμήνου, η αγορά θα γίνει και πάλι πολύ ανταγωνιστική, καθώς τα νέα πλοία που θα εισέλθουν θα διεκδικήσουν μεγάλο μερίδιο των παρεχόμενων φορτίων.
Τέλος, μία από τις σημαντικότερες αλλαγές για το 2020 είναι η ανάδειξη των ΗΠΑ σε καθαρό εξαγωγέα αργού, αυξάνοντας τις ροές αλλά και τις αποστάσεις που θα απαιτούνται για τη μεταφορά του στις χώρες της Άπω Ανατολής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Το μέλλον της ναυτιλίας διαμορφώνεται μέσα από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, με την Kongsberg Maritime να αναλαμβάνει την πρωτοποριακή μετατροπή του «MF Hamlet» σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ