Η παγκόσμια βιομηχανία καυσίμων σχεδιάζει το πώς θα προσαρμοστεί στη νέα διαμορφωθείσα πραγματικότητα από την 1η Ιανουαρίου 2020, οπότε θα τεθεί σε εφαρμογή η νομοθεσία του IMO για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων θείου. Σύμφωνα με δεδομένα που παρουσιάστηκαν από το MABUX (Marine Bunker Exchange), πολλά λιμάνια ανεφοδιασμού φέρονται να μειώνουν τα αποθέματά τους σε μη συμβατά με τη νέα νομοθεσία καύσιμα, κάτι που θα μειώσει ταυτόχρονα την ευελιξία των πλοίων που έχουν επιλέξει scrubbers όσον αφορά την επιλογή σταθμών ανεφοδιασμού καυσίμων. Ο επικεφαλής του MABUX, Ivanov Sergey, ανέφερε πως σημαντικά λιμάνια της Ασίας, όπως η Σαγκάη, το Χονγκ Κονγκ και η Νότια Κορέα, έχουν καταστήσει σαφή την πρόθεση μείωσης των αποθεμάτων τους σε ΗSFO, ενώ και στο λιμάνι του Ρότερνταμ οι πωλήσεις παρουσίασαν πτώση από τα 1.941.000 κ.μ. στα 1.693.000 κ.μ. τον Οκτώβριο.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του MABUX, από τα 700 διαθέσιμα διυλιστήρια παραγωγής HSFO αυτή τη στιγμή, την επόμενη χρονιά τουλάχιστον τα 200 θα ανακοινώσουν τη διακοπή παραγωγής του συγκεκριμένου καυσίμου, τηρώντας στάση παρατηρητή στη διαμόρφωση του νέου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Να σημειωθεί ότι άμεση επίδραση στην εξέλιξη των γεγονότων και κατ’ επέκταση στη διαθεσιμότητα των καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε θείο θα έχει μια πιθανή νομοθεσία για τα scrubbers ανοιχτού τύπου, τα οποία έχουν ήδη απαγορευτεί σε ορισμένα λιμάνια για περιβαλλοντικούς λόγους. Υπολογίζεται ότι περίπου το 80% των scrubbers που έχουν τοποθετηθεί στον στόλο είναι ανοιχτού τύπου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2024, η Πρέσβειρα και Γενική Πρόξενος του Παναμά στην Ελλάδα, Α.Ε. κυρία Julie Lymberopulos Karnakis, είχε την τιμή να παραδώσει…
Τα ποσοστά συγκέντρωσης στον κλάδο ενέργειας αυξάνονται, με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ConocoPhillips να ολοκληρώνει την απόκτηση της, επίσης εισηγμένης στο…
Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή…
Η παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να υποστεί βαρύ πλήγμα σε περίπτωση που νέα περιοριστικά μέτρα κάνουν την εμφάνισή τους στο εμπόριο, μετά και την…
Τα πρόσφατα δεδομένα για τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας προκαλούν θετικές εκτιμήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ζήτησης, μετά από μήνες νωχελικότητας από τη…
Προκλήσεις φέρεται να αντιμετωπίζει η παραγωγή σιταριού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωθώντας το International Grains Council (IGC) να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του…
Η προηγμένη τεχνολογία Norsepower Rotor Sails (NPRS) έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη ναυτιλία, ενσωματώνοντας την αιολική πρόωση σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου…
Τη στήριξή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας επιβεβαιώνει εκ νέου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα υπουργεία Οικονομικών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ