Η παγκόσμια βιομηχανία καυσίμων σχεδιάζει το πώς θα προσαρμοστεί στη νέα διαμορφωθείσα πραγματικότητα από την 1η Ιανουαρίου 2020, οπότε θα τεθεί σε εφαρμογή η νομοθεσία του IMO για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων θείου. Σύμφωνα με δεδομένα που παρουσιάστηκαν από το MABUX (Marine Bunker Exchange), πολλά λιμάνια ανεφοδιασμού φέρονται να μειώνουν τα αποθέματά τους σε μη συμβατά με τη νέα νομοθεσία καύσιμα, κάτι που θα μειώσει ταυτόχρονα την ευελιξία των πλοίων που έχουν επιλέξει scrubbers όσον αφορά την επιλογή σταθμών ανεφοδιασμού καυσίμων. Ο επικεφαλής του MABUX, Ivanov Sergey, ανέφερε πως σημαντικά λιμάνια της Ασίας, όπως η Σαγκάη, το Χονγκ Κονγκ και η Νότια Κορέα, έχουν καταστήσει σαφή την πρόθεση μείωσης των αποθεμάτων τους σε ΗSFO, ενώ και στο λιμάνι του Ρότερνταμ οι πωλήσεις παρουσίασαν πτώση από τα 1.941.000 κ.μ. στα 1.693.000 κ.μ. τον Οκτώβριο.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του MABUX, από τα 700 διαθέσιμα διυλιστήρια παραγωγής HSFO αυτή τη στιγμή, την επόμενη χρονιά τουλάχιστον τα 200 θα ανακοινώσουν τη διακοπή παραγωγής του συγκεκριμένου καυσίμου, τηρώντας στάση παρατηρητή στη διαμόρφωση του νέου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Να σημειωθεί ότι άμεση επίδραση στην εξέλιξη των γεγονότων και κατ’ επέκταση στη διαθεσιμότητα των καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε θείο θα έχει μια πιθανή νομοθεσία για τα scrubbers ανοιχτού τύπου, τα οποία έχουν ήδη απαγορευτεί σε ορισμένα λιμάνια για περιβαλλοντικούς λόγους. Υπολογίζεται ότι περίπου το 80% των scrubbers που έχουν τοποθετηθεί στον στόλο είναι ανοιχτού τύπου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 20 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, η επίσημη Τελετή Ονοματοδοσίας και Ύψωσης Σημαίας των 4 Παράκτιων Περιπολικών τύπου «ISLAND» (ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ…
Αναντίρρητα, η εκλογή Τραμπ δημιουργεί ερωτηματικά για το «τι μέλλει γενέσθαι» αναφορικά με τις διμερείς σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας. Οι συνεχείς δηλώσεις του νέου…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου bulk carrier γνωστοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η TMS με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, πρόκειται για το «M/V…
Aύξηση παρουσίασαν οι τουριστικές εισπράξεις κατά 4,9% στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου καθώς η τουριστική κίνηση στο διάστημα αυτό αυξήθηκε κατά 9,7%. Σύμφωνα με…
Ο λιμένας της Νέας Ορλεάνης ανακοίνωσε πρόσφατα ότι εξασφάλισε $1 εκατ. από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (Environmental Protection Agency ‒ EPA)…
Δίχως αμφισβήτηση, το «στέμμα» της ναυπηγικής βιομηχανίας ανήκει πλέον στην Κίνα, η οποία εξασφαλίζει τις περισσότερες παραγγελίες για νέα πλοία, αλλά παραδίδει και περισσότερα…
Αισιόδοξες διαφαίνονται οι εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαϊκών παραγώγων το 2025, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 0,88 εκατ. βαρέλια ημερησίως σε ετήσια…
Η υιοθέτηση της τεχνολογίας Norsepower Rotor Sails συνεχίζει να αποτελεί μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Σε αυτό το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ