Η Proman Stena Bulk Ltd, μια κοινοπραξία των εταιρειών Stena Bulk και Proman Shipping, προχώρησε σε μια συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI) για τη ναυπήγηση δύο τελευταίας τεχνολογίας IMOIIMeMAX δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 49.900 DWT τα οποία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο μεθανόλη.
Τα πλοία της σειράς IMOIIMeMAX, η οποία αναπτύχθηκε μετά από εκτεταμένες δοκιμές που πραγματοποίησαν από κοινού οι εταιρείες GSI και Stena Bulk, βρίσκονται ανάμεσα στα πλέον ενεργειακά αποδοτικά δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους που υπάρχουν σήμερα. Λαμβάνοντας υπόψη τη δέσμευση της Proman Shipping να υποστηρίξει μια πιο βιώσιμη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, τα δύο πλοία θα διαθέτουν τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες διπλού καυσίμου και θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο μεθανόλη.
Η μεθανόλη αποτελεί μια βιώσιμη και οικονομικά αποδοτική επιλογή ως εναλλακτικό καύσιμο, χαρακτηρίζεται από χαμηλές εκπομπές ενώ είναι διαθέσιμη σε περισσότερα από 100 λιμάνια παγκοσμίως. Διαθέτοντας σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος και την ασφάλεια σε σχέση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα όπως το LNG, η μεθανόλη μπορεί να πετύχει τους στόχους περί μείωσης των εκπομπών του ναυτιλιακού κλάδου που έχει θέσει ο ΙΜΟ, αφού σε σύγκριση με τα συνήθη ναυτιλιακά καύσιμα προσφέρει μείωση κατά περισσότερο από 95% στις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) και σωματιδίων, καθώς και μείωση κατά 60% στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Το orderbook των δεξαμενόπλοιων έχει γιγαντωθεί με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Veson…
Mε χαμηλές στροφές εκκίνησε το έτος για τις διά θαλάσσης εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα της Κίνας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Kpler, οι κινεζικές εισαγωγές…
Η νορβηγική αστυνομία ανακοίνωσε σήμερα ότι συνέλαβε ένα νορβηγικό πλοίο με ρωσικό πλήρωμα ως ύποπτο εμπλοκής στην πρόκληση ζημιών σε καλώδιο οπτικών ινών στη…
Η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων πραγματοποίησε την εκδήλωση Κοπής Πίτας 2025, την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025 στο ξενοδοχείο Athens Marriott με αθρόα συμμετοχή Μελών και…
Τα δυο μαύρα κουτιά του επιβατικού αεροπλάνου που συνετρίβη στον ποταμό Ποτόμακ μετά τη σύγκρουσή του με ελικόπτερο της αεροπορίας στρατού στους αιθέρες της…
Οι πρωτοβουλίες ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών συνεχίζουν να επιταχύνονται. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης ανακοίνωσης της Norsepower, ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ