
Η Proman Stena Bulk Ltd, μια κοινοπραξία των εταιρειών Stena Bulk και Proman Shipping, προχώρησε σε μια συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI) για τη ναυπήγηση δύο τελευταίας τεχνολογίας IMOIIMeMAX δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 49.900 DWT τα οποία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο μεθανόλη.
Τα πλοία της σειράς IMOIIMeMAX, η οποία αναπτύχθηκε μετά από εκτεταμένες δοκιμές που πραγματοποίησαν από κοινού οι εταιρείες GSI και Stena Bulk, βρίσκονται ανάμεσα στα πλέον ενεργειακά αποδοτικά δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους που υπάρχουν σήμερα. Λαμβάνοντας υπόψη τη δέσμευση της Proman Shipping να υποστηρίξει μια πιο βιώσιμη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, τα δύο πλοία θα διαθέτουν τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες διπλού καυσίμου και θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο μεθανόλη.
Η μεθανόλη αποτελεί μια βιώσιμη και οικονομικά αποδοτική επιλογή ως εναλλακτικό καύσιμο, χαρακτηρίζεται από χαμηλές εκπομπές ενώ είναι διαθέσιμη σε περισσότερα από 100 λιμάνια παγκοσμίως. Διαθέτοντας σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος και την ασφάλεια σε σχέση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα όπως το LNG, η μεθανόλη μπορεί να πετύχει τους στόχους περί μείωσης των εκπομπών του ναυτιλιακού κλάδου που έχει θέσει ο ΙΜΟ, αφού σε σύγκριση με τα συνήθη ναυτιλιακά καύσιμα προσφέρει μείωση κατά περισσότερο από 95% στις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) και σωματιδίων, καθώς και μείωση κατά 60% στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers κατεβάζει ταχύτητα, εξέλιξη που είναι πιο εμφανής στα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας έναντι των νεότερων. Το γεγονός αυτό, υπογραμμίζει σε…
Την επόμενη Πέμπτη (6/3), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται να προχωρήσει σε ακόμη μία μείωση του επιτοκίου καταθέσεων κατά 25 μονάδες βάσης, την πέμπτη…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk (Maersk). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου…
Καθώς ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία μέσω απευθείας συνομιλιών με τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν,…
Η ημέρα «καθαρισμού» σώματος και πνεύματος και η έναρξη της σαρακοστής πλαισιώνεται από ένα σωρό πανηγυρικά έθιμα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, όταν…
Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επανεξοπλιστεί και πρέπει να δοθεί στα κράτη μέλη δημοσιονομικός χώρος για να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες, δήλωσε σήμερα η…
Σήμερα, Κυριακή 2 Μαρτίου, αναχωρεί από το ναυπηγείο της Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Asuka III» της ιαπωνικής NYK Cruises. Πρόκειται για…
Οριακές μεν, πτωτικές δε παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ