Η A.P. Moller – Maersk και ο νηογνώμονας Lloyds Register πραγματοποίησαν μια μελέτη σύμφωνα με την οποία οι μεγαλύτερες ευκαιρίες για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα βρίσκονται στην ανακάλυψη νέων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με βάση τις προβλέψεις της παγκόσμιας αγοράς, τα καύσιμα τα οποία βρίσκονται στην καλύτερη θέση προκειμένου να αξιοποιηθούν για έρευνα και ανάπτυξη νέων ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικών εκπομπών είναι η αλκοόλη, το βιομεθάνιο και η αμμωνία.
Τα συγκεκριμένα τρία είδη καυσίμου έχουν σχετικά παρόμοιες προβλέψεις κόστους αλλά παρουσιάζουν διαφορετικές προκλήσεις και ευκαιρίες. Οι αλκοόλες (αιθανόλη και μεθανόλη) μπορούν να παραχθούν από διαφορετικές πηγές και μπορούν να αναμειχθούν πλήρως στις δεξαμενές καυσίμου των πλοίων, προσφέροντας ευελιξία στους ανεφοδιασμούς. Ωστόσο, ο ναυτιλιακός κλάδος δεν φαίνεται ακόμα έτοιμος για τη μετάβαση σε λύσεις καυσίμων με βάση τις αλκοόλες.
Το βιομεθάνιο, από την άλλη πλευρά προσφέρει ομαλότερη μετάβαση με βάση τις ήδη διαθέσιμες τεχνολογίες και υποδομές, παρουσιάζει όμως την πρόκληση της «ολίσθησης του μεθανίου», της εκπομπής δηλαδή άκαυστου μεθανίου στην ατμόσφαιρα.
Η αμμωνία μπορεί να παραχθεί από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, ενώ τα συστήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο αμμωνία παρουσιάζουν υψηλότερο βαθμό ενεργειακής μετατροπής σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα. Το βασικό πρόβλημα της αμμωνίας όμως είναι ότι είναι εξαιρετικά τοξική και ακόμη και μικρά ατυχήματα μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρούς κινδύνους για το πλήρωμα και το περιβάλλον.
Ο Søren Toft, Chief Operating Officer της Maersk, ανέφερε: «Είναι πολύ νωρίς για να αποκλείσουμε κάποια επιλογή, αλλά είμαστε σίγουροι ότι αυτά τα τρία καύσιμα είναι τα σωστά σημεία για να ξεκινήσουμε την έρευνα. Ως εκ τούτου, θα δαπανήσουμε το 80% της προσοχής μας σε αυτή τη μελέτη και το υπόλοιπο 20% για να εξετάσουμε άλλες επιλογές».
Φωτό: Μaersktankers.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ