Σε κλίμα έντονης γεωπολιτικής αβεβαιότητας και ανησυχιών για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, που συμπαρασύρουν την παγκόσμια αγορά πετρελαίου, πετρελαϊκοί κολοσσοί δημοσιοποιούν τα οικονομικά τους αποτελέσματα για το γ΄ τρίμηνο, τα οποία, αν μη τι άλλο, παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Shell
Η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα οποία τα κέρδη της μειώθηκαν κατά 15%, στα $4,8 δις, καθώς οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου παρουσίασαν σημαντική πτώση το Q3. Εντούτοις, τα μειωμένα κέρδη της εταιρείας ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, που είχαν θέσει χαμηλότερα τον πήχη, στα $3,9 δις.
ExxonMobil
Οι χαμηλότερες τιμές μαύρου χρυσού φαίνεται πως επηρέασαν αρνητικά και την κερδοφορία του αμερικανικού κολοσσού ExxonMobil. Ειδικότερα, τα κέρδη της ExxonMobil το γ΄ τρίμηνο άγγιξαν τα $3,17 δις ή $0,75/μετοχή έναντι $6,24 δις το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Να σημειωθεί ότι σημαντικός αριθμός αναλυτών της Wall Street έβλεπαν κερδοφορία $0,69/μετοχή για την ExxonMobil.
Chevron
Tην Παρασκευή 1 Νοεμβρίου, η Chevron ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα, τα οποία κινήθηκαν χαμηλότερα του αναμενομένου. Πιο συγκεκριμένα, η πτώση στις τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου αντιστάθμισε την αυξημένη παραγωγή του αμερικανικού κολοσσού, με αποτέλεσμα τα κέρδη του να μειωθούν κατά 36%, στα $2,6 δις, έναντι $4 δις το Q3 του 2018. Από την άλλη, τα έσοδα της Chevron άγγιξαν τα $36,12 δις έναντι $44 δις το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι αλλά και εκτιμήσεων της Refinitiv για έσοδα $37,69 δις.
BP
Τη μεγαλύτερη πτώση κερδών σημείωσε η BP, κυρίως λόγω της κάμψης των τιμών πετρελαίου κατά 17%, της μείωσης της πετρελαϊκής παραγωγής της, αλλά και μιας τεράστιας αποεπένδυσης ύψους $2,6 δις, στην οποία προέβη πρόσφατα. Συνεπώς, τα κέρδη της BP κατέγραψαν βουτιά 40%, στα $2,3 δις, αριθμός που ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών, οι οποίοι εκτιμούσαν κερδοφορία για την BP περί τα $1,73 δις.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ