![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191119431150-900x536.jpg)
Περιορίζεται η ανάπτυξη στην Ευρώπη και στην Κεντρική Ασία στο 1,8% για το 2019, σύμφωνα με την αναθεωρημένη έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, εξαιτίας του χαμηλότερου ρυθμού επέκτασης των δύο μεγαλύτερων οικονομιών της περιοχής, της Ρωσίας και της Τουρκίας.
Οι δυσμενείς δημογραφικές ενδείξεις, ήτοι η μείωση και η γήρανση του πληθυσμού, αποτελούν σημαντικές προκλήσεις στις ήδη υπάρχουσες της χαμηλότερης ζήτησης και της οικονομικής καθίζησης.
Η επικεφαλής οικονομολόγος της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Ευρώπη και την Κεντρική Ασία, Asli Demirguc-Kunt, σημειώνει ωστόσο ότι «η μετανάστευση θα μπορούσε να συνεισφέρει στην ευημερία της περιοχής, καθώς οι μετανάστες είναι κατά κύριο λόγο σε ηλικία εργασίας και μπορούν κατ’ αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσουν θετικό πρόσημο στα δημογραφικά προβλήματα, στην αύξηση της απασχόλησης και της παραγωγικότητας».
Ο αριθμός των μεταναστών στην Ευρώπη αυξήθηκε ιδιαίτερα τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, καθώς κάθε τρία λεπτά ένας μετανάστης φτάνει στην Ευρώπη από όλα τα σημεία του πλανήτη. Η διηπειρωτική μετανάστευση είναι επίσης υψηλή σε Ευρώπη και Κεντρική Ασία, καθώς το 80% των μεταναστών επιλέγουν άλλες χώρες στον ίδιο γεωγραφικό χώρο. Το brain drain αποτελεί σημαντική πληγή των φτωχότερων χωρών, σύμφωνα με τις στατιστικές: Το 55% των ατόμων με ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη κατοικούν στο εξωτερικό. Ακολουθούν η Αρμενία και η Λετονία με ποσοστά που ξεπερνούν το 40% και εν συνεχεία Αλβανία, Μολδαβία, Βόρεια Μακεδονία, Κιργιστάν, Καζακστάν, Ρουμανία και Τατζικιστάν με ποσοστά λίγο κάτω από το 40%.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έφυγε από τη ζωή την Κυριακή 21 Ιουλίου ένας σημαντικότατος εκπρόσωπος της ελληνικής αλλά και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, ο Σπύρος Μ. Πολέμης. Την είδηση…
Η υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα για την αειφόρο ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η Δ. Κορωνάκης ΑΒΕΕ αναγνωρίζοντας…
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των…
Σταθερά βήματα προς ένα πιο πράσινο αύριο συνεχίζει να πραγματοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής της εταιρείας, που στοχεύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων της, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η CMA CGM…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ