Σημαντική βελτίωση παρατηρείται στην αγορά των LNG Carriers τόσο το 2018 όσο και το 2019 με τις προοπτικές να φαντάζουν αισιόδοξες για το υπόλοιπο του 2019 και το 2020, σημειώνει με νέα της έρευνα η VesselsValue. Όπως αναφέρει η εταιρεία αναλύσεων, το θετικό αυτό κλίμα έχει δημιουργηθεί από την αυξημένη ζήτηση για LNG ως μορφή ενέργειας που αντικαθιστά τον άνθρακα και το πετρέλαιο ενώ την ίδια στιγμή αυξάνονται τα LNG projects σε διεθνές επίπεδο.
Η Κίνα ασφαλώς διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αυξημένη αυτή ζήτηση και πλέον αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα, σημειώνει η VesselsValue.
Σε ότι αφορά την προσφορά LNG Carriers, ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή σε όρους αξίας ($19,52 δις) και προσπέρασε πρόσφατα τον αντίστοιχο της Ιαπωνίας λόγω των πολύ υψηλών ελληνικών παραγγελιών το 2018. Από την άλλη, ο στόλος της Κίνας κερδίζει διαρκώς έδαφος με την αξία του πλέον να ανέρχεται σε $5,93 δις, όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα:
Ναυπηγεία
Παραδοσιακά τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας προσελκύουν τον μεγάλο όγκο των παραγγελιών για LNG Carriers και μετά τη συγχώνευση των HHI και DSME, η Κίνα δέχεται όλο και μεγαλύτερη πίεση. Για τα επόμενα χρόνια, ωστόσο, η VesselsValue εκτιμά ότι τα κινεζικά ναυπηγεία θα αυξήσουν το μερίδιο τους στην αγορά των παραγγελιών LNG Carriers αυξάνοντας έτσι τον ανταγωνισμό με τα αντίστοιχα της Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας.
Εμπόριο
Από τα αναλυτικά εργαλεία της VesselsValue, προκύπτει ότι η Κίνα, ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας παγκοσμίως, εισήγαγε από αρχές του έτους 82,3 εκατ. Cargo Tons (CBM) LNG. Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται οι 5 κορυφαίοι εισαγωγείς LNG στον κόσμο για το χρονικό διάστημα από αρχές του έτους έως τις 3 Οκτωβρίου:
Τον μεγαλύτερο όγκο εμπορευματικών ροών LNG παρουσιάζει η διαδρομή Αυστραλία-Ιαπωνία με την αντίστοιχη Αυστραλία-Κίνα να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ