
Σημαντική βελτίωση παρατηρείται στην αγορά των LNG Carriers τόσο το 2018 όσο και το 2019 με τις προοπτικές να φαντάζουν αισιόδοξες για το υπόλοιπο του 2019 και το 2020, σημειώνει με νέα της έρευνα η VesselsValue. Όπως αναφέρει η εταιρεία αναλύσεων, το θετικό αυτό κλίμα έχει δημιουργηθεί από την αυξημένη ζήτηση για LNG ως μορφή ενέργειας που αντικαθιστά τον άνθρακα και το πετρέλαιο ενώ την ίδια στιγμή αυξάνονται τα LNG projects σε διεθνές επίπεδο.
Η Κίνα ασφαλώς διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αυξημένη αυτή ζήτηση και πλέον αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα, σημειώνει η VesselsValue.
Σε ότι αφορά την προσφορά LNG Carriers, ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή σε όρους αξίας ($19,52 δις) και προσπέρασε πρόσφατα τον αντίστοιχο της Ιαπωνίας λόγω των πολύ υψηλών ελληνικών παραγγελιών το 2018. Από την άλλη, ο στόλος της Κίνας κερδίζει διαρκώς έδαφος με την αξία του πλέον να ανέρχεται σε $5,93 δις, όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα:
Ναυπηγεία
Παραδοσιακά τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας προσελκύουν τον μεγάλο όγκο των παραγγελιών για LNG Carriers και μετά τη συγχώνευση των HHI και DSME, η Κίνα δέχεται όλο και μεγαλύτερη πίεση. Για τα επόμενα χρόνια, ωστόσο, η VesselsValue εκτιμά ότι τα κινεζικά ναυπηγεία θα αυξήσουν το μερίδιο τους στην αγορά των παραγγελιών LNG Carriers αυξάνοντας έτσι τον ανταγωνισμό με τα αντίστοιχα της Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας.
Εμπόριο
Από τα αναλυτικά εργαλεία της VesselsValue, προκύπτει ότι η Κίνα, ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας παγκοσμίως, εισήγαγε από αρχές του έτους 82,3 εκατ. Cargo Tons (CBM) LNG. Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται οι 5 κορυφαίοι εισαγωγείς LNG στον κόσμο για το χρονικό διάστημα από αρχές του έτους έως τις 3 Οκτωβρίου:
Τον μεγαλύτερο όγκο εμπορευματικών ροών LNG παρουσιάζει η διαδρομή Αυστραλία-Ιαπωνία με την αντίστοιχη Αυστραλία-Κίνα να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ