
Η ΝΥΚ πραγματοποίησε την πρώτη παγκοσμίως δοκιμή αυτόνομων πλοίων (MASS), σύμφωνα με τις ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ για τις δοκιμές ΜΑSS, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να καθιερώσει τα επανδρωμένα αυτόνομα πλοία ώστε να πετύχει ασφαλέστερες λειτουργίες και να μειώσει τον φόρτο εργασίας των πληρωμάτων.
Το Iris Leader, ένα πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC) χωρητικότητας 70,826 tons, πλοηγήθηκε κατά τη διάρκεια μέρας και νύχτας χρησιμοποιώντας το σύστημα πλοήγησης Sherpa System for Real ship (SSR), από το Xinsha της Κίνας στο λιμάνι της Nagoya στην Ιαπωνία, και από τη Nagoya στο λιμάνι της Yokohama. Το πλήρωμα εκτέλεσε τυπικά καθήκοντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, στα οποία συμπεριελήφθη και η πλοήγηση στην παράκτια περιοχή της Ιαπωνίας.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, παρακολουθήθηκε η απόδοση του συστήματος SSR σε πραγματικές συνθήκες ταξιδίου. Το σύστημα συνέλεξε πληροφορίες σχετικά με τις καιρικές συνθήκες χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες συσκευές πλοήγησης, υπολόγισε τον κίνδυνο σύγκρουσης καθώς και τις βέλτιστες διαδρομές και ταχύτητες πλεύσης για μεγαλύτερη ασφάλεια και οικονομία, και πραγματοποίησε την αυτόματη πλοήγηση του πλοίου.
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα και την εμπειρία που αποκτήθηκαν από την εν λόγω δοκιμή και που δεν θα μπορούσαν να αποκτηθούν μέσω προσομοιώσεων στην στεριά, η ΝΥΚ κατάφερε να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του συστήματος SSR και να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο βήμα προς την επίτευξη του στόχου της για επανδρωμένα αυτόνομα πλοία.
Φωτό: Andrew Becks/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε διαφοροποίηση του υπό διαχείριση στόλου της προχωρά η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Diana Shipping με επικεφαλής την κ. Σεμίραμις Παληού. Ειδικότερα,…
Το «Celestyal Discovery» επιστρέφει στις κρουαζιέρες μετά από μια εκτεταμένη ανακαίνιση στην Αθήνα, κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Το πλοίο, χωρητικότητας 1360 επιβατών,…
Από τις πρώτες μέρες της επιστροφής του προέδρου Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι δασμοί και γενικότερα η πολιτική εμπορικού προστατευτισμού που επιδιώκει να εφαρμόσει…
Οι ναύλοι των containerships σημειώνουν καθοδική πορεία και τα νεότευκτα πέφτουν βροχή, όμως αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει τη ζήτηση για πλοία. Ειδικότερα, όπως…
Δεύτερο συναπτό έτος μείωσης της κερδοφορίας θα είναι μάλλον το 2025 για τους κολοσσούς της αγοράς ενέργειας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Το ατελείωτο κυνήγι του ιρανικού πετρελαίου από τις ΗΠΑ συνεχίζεται, όμως επί του παρόντος οι εξαγωγές του Ιράν δεν πτοούνται. Ειδικότερα, σύμφωνα με την…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα επίπεδα χρέους τόσο των κυβερνήσεων όσο και των επιχειρήσεων σε διεθνές επίπεδο το 2024, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του…
Η ανάπτυξη της αυτόνομης ναυσιπλοΐας κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά, με το Action Planning and Execution System (APExS-auto), μια προηγμένη τεχνολογία που αναπτύχθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ