Η BIMCO υπέβαλε μια πρόταση στον ΙΜΟ για τη ρύθμιση της ισχύος πρόωσης των πλοίων προκειμένου να διατηρηθεί η μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου που έχει ήδη επιτευχθεί μέσω της πλεύσης με μειωμένη ταχύτητα (slow steaming).
Αν και αποτελεί γεγονός ότι η ταχύτητα των πλοίων είναι η μόνη σημαντική μεταβλητή η οποία επηρεάζει τις εκπομπές CO2, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις ως προς το ποιο ρυθμιστικό μέτρο είναι καλύτερο σε ότι αφορά την εφαρμογή του και την επίτευξη του στόχου της μείωσης των εκπομπών.
« Ενώ είναι επιτακτική η ανάγκη να διασφαλισθεί η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της πλεύσης με μειωμένη ταχύτητα, είναι επίσης σημαντικό να δίνονται κίνητρα στους πλοιοκτήτες προκειμένου να καινοτομούν», αναφέρει ο Lars Robert Pedersen, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Ο καθορισμός ενός ορίου για την ισχύ των πλοίων έχει ήδη προταθεί από την Ιαπωνία. Η BIMCO προτείνει να προκύψει ένα όριο ισχύος για κάθε ναυτιλιακό κλάδο από την θεωρητική απόδοση ενός μέσου πλοίου που κινείται με την τρέχουσα μέση ταχύτητα πλεύσης κάθε κλάδου. Η εν λόγω πρόταση θα συζητηθεί στην ενδιάμεση συνεδρίαση της ομάδας εργασίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από πλοία, που θα γίνει στον ΙΜΟ, στο Λονδίνο στις 11-15 Οκτωβρίου.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Hμέρες 2016 θυμίζουν οι συνθήκες της ναυλαγοράς των bulk carriers, η οποία προς το παρόν κινείται σε ρηχά νερά. Οι κύκλοι στην αγορά των…
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ