![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2020/05/202005091151108985.jpg)
Παρά το γεγονός ότι ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος έχει αυξηθεί σε μέγεθος κατά 60% από το 2008, το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα της ναυτιλίας έχει υποχωρήσει κατά 18% τα τελευταία 11 χρόνια, σημειώνει σε πρόσφατη μελέτη της η Clarkson Research Services.
Πιο συγκεκριμένα στην σχετική έκθεση αναφέρεται ότι τόσο η κατανάλωση καυσίμων όσο και η παραγωγή άνθρακα από τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο έχει μειωθεί από 1 δις τόνους το 2008 σε 820 εκατ. τόνους το 2018, παρά το γεγονός ότι πλέον τα πλοία αυτά μεταφέρουν κατά 35% περισσότερο φορτίο.
Κύρια αιτία για την παραπάνω εξέλιξη αποτελεί η κατά μέσο όρο μείωση της ταχύτητας των πλοίων κατά 15-20%, σύμφωνα με την Clarkson, ενώ από την άλλη σημαντική βελτίωση παρουσιάζει η αποδοτικότητα των καυσίμων που καταναλώνουν πλέον τα πλοία. Μάλιστα η Clarkson Research Services χαρακτηρίζει το 30% του παγκόσμιου τονάζ ως «οικολογικό».
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΙΜΟ, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται να μειώσει τις εκπομπές GHG κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050.
Φωτό: Patrick Brinksma/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ