
H καλπάζουσα πορεία για την αγορά των bulk carriers συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα, με τον BDI (Βaltic Dry Index) ωστόσο να υποχωρεί τον Σεπτέμβριο από τα υψηλά 9ετίας στα οποία είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση, ο BDI συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ο δείκτης είναι ενισχυμένος κατά 42%, όπως εξηγεί η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.
Οι μέσοι ναύλοι για χρονοναυλώσεις Capesizes εξαμηνιαίας διάρκειας κινούνται στα $26.750/ημέρα, παρουσιάζοντας οριακή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα αλλά καταγράφοντας ετήσια αύξηση 18%, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra.
Το σκηνικό είναι το ίδιο και για τα Panamaxes, με τους ημερήσιους ναύλους να είναι ενισχυμένοι κατά 16% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παρά τη διόρθωση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα τόσο για τα Capes όσο και για τα Panamaxes, τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers παρουσίασαν σταθερότητα την τρέχουσα εβδομάδα.
Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, η ζήτηση για second-hand πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου δείχνει σχετικά σταθερή τον Σεπτέμβριο, με τα Supramaxes και τα Panamaxes να απολαμβάνουν μεγαλύτερης ζήτησης, καθώς αντιπροσωπεύουν το 69% των συνολικών πωλήσεων bulkers μέχρι στιγμής. Όπως σημειώνει η κ. Jones, η εξέλιξη αυτή μοιάζει λογική, καθώς τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ένα μεγαλύτερο εύρος φορτίων, σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα πλοία, καθιστώντας τα λιγότερο ευμετάβλητα σε υψηλές διακυμάνσεις μιας μεμονωμένης αγοράς.
Φωτο: Daltroraimundo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Μελίνα Τραυλού, και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ συναντήθηκαν σήμερα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο…
Ο κ. Νικόλας Πατέρας παρέδωσε σήμερα πέντε νέα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ.Μιχάλη Χρυσοχοιδη και στον Αρχηγό της Ελληνικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαρτίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Σε νέα στρατηγική κίνηση στην αγορά δεξαμενόπλοιων προχώρησε η TEN με επικεφαλής τον δρα Νίκο Τσάκο. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
H μετοχική σύνθεση της Star Bulk Carriers, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά μεταβλήθηκε πρόσφατα, καθώς η Famatown Finance Limited απέκτησε 11,8 εκατ. μετοχές…
Ακάθεκτη παραμένει η στρατηγική ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και με τους δασμούς να πέφτουν «βροχή» εκατέρωθεν, οι εισαγωγές αμερικανικού LNG από την Κίνα μοιάζουν να έχουν…
Καθώς η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) παραμένει προαιρετική στην Ασία, οι αναλυτές της αγοράς «βλέπουν» προσεχώς πλεόνασμα προσφοράς SAF στην ασιατική αγορά. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ