![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/11/202311211403392870.jpg)
H καλπάζουσα πορεία για την αγορά των bulk carriers συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα, με τον BDI (Βaltic Dry Index) ωστόσο να υποχωρεί τον Σεπτέμβριο από τα υψηλά 9ετίας στα οποία είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση, ο BDI συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ο δείκτης είναι ενισχυμένος κατά 42%, όπως εξηγεί η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.
Οι μέσοι ναύλοι για χρονοναυλώσεις Capesizes εξαμηνιαίας διάρκειας κινούνται στα $26.750/ημέρα, παρουσιάζοντας οριακή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα αλλά καταγράφοντας ετήσια αύξηση 18%, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra.
Το σκηνικό είναι το ίδιο και για τα Panamaxes, με τους ημερήσιους ναύλους να είναι ενισχυμένοι κατά 16% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παρά τη διόρθωση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα τόσο για τα Capes όσο και για τα Panamaxes, τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers παρουσίασαν σταθερότητα την τρέχουσα εβδομάδα.
Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, η ζήτηση για second-hand πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου δείχνει σχετικά σταθερή τον Σεπτέμβριο, με τα Supramaxes και τα Panamaxes να απολαμβάνουν μεγαλύτερης ζήτησης, καθώς αντιπροσωπεύουν το 69% των συνολικών πωλήσεων bulkers μέχρι στιγμής. Όπως σημειώνει η κ. Jones, η εξέλιξη αυτή μοιάζει λογική, καθώς τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ένα μεγαλύτερο εύρος φορτίων, σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα πλοία, καθιστώντας τα λιγότερο ευμετάβλητα σε υψηλές διακυμάνσεις μιας μεμονωμένης αγοράς.
Φωτο: Daltroraimundo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δεκαετία του 1950 αποτελεί μια περίοδο που χαρακτηρίστηκε, μεταξύ άλλων, από αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο και σταθερής ανάπτυξης της οικονομίας,…
Τα «βαφτίσια» ενός νεότευκτου πλοίου γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), σε μια τελετή ονοματοδοσίας-ορόσημο για την πορεία της εταιρείας τακτικών γραμμών. Συγκεκριμένα,…
Στα bulk carriers κατανάλωσης LNG έχει στρέψει το ενδιαφέρον της η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ιαπωνίας, με το ναυπηγείο JMU (Japan Marine United) να παραδίδει…
Την πεποίθησή του ότι ένα levy-based fund και ένας μηχανισμός επιβράβευσης συνδυαζόμενα με ένα πρότυπο καυσίμων του ΙΜΟ είναι ο καλύτερος τρόπος για την…
Οι ναύλοι των LNG carriers έχουν «πιάσει πάτο», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική MB Shipbrokers, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση του…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ’ τρίμηνο του 2024 αλλά και ολόκληρο το 2024 προχώρησε η Navios Maritime Partners L.P., με επικεφαλής…
Στο πλαίσιο της ανάγκης για τη λήψη προληπτικών μέτρων στον λιμένα Αθηνιό, στον λιμένα όρμου Αμμουδίου, στον λιμένα όρμου Φηρών, στον λιμένα Κόρφου ν.…
Στην ψηφιακή μετάβαση και στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής φαίνεται να «ποντάρει» η Νότια Κορέα, για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυπηγικής της βιομηχανίας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ