Η ιαπωνική Nippon Yusen Kaisha (ΝΥΚ) έχει βάλει μια παραγγελία για το μεγαλύτερο παγκοσμίως πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC) το οποίο θα κινείται αποκλειστικά με καύσιμο LNG. Η τελετή τοποθέτησης της τρόπιδας του πλοίου πραγματοποιήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου στο ναυπηγείο Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding Co. Ltd., ενώ η ναυπήγηση του πλοίου αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Θα πρόκειται για το πρώτο πλοίο PCTC που θα έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία και θα χρησιμοποιεί LNG ως κύριο καύσιμο.
Προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η μείωση της χωρητικότητας σε οχήματα που προκαλείται από την εγκατάσταση των δεξαμενών καυσίμου LNG, εκτός από τη βελτιστοποίηση σημαντικών παραμέτρων όπως το πλάτος του πλοίου, θα εφαρμοστούν ακόμη διάφοροι σχεδιασμοί για τη μεγιστοποίηση του χώρου φόρτωσης οχημάτων και έτσι το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.000 οχήματα ανά ταξίδι.
Με την υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας και του Υπουργείου Χωροταξίας, Μεταφορών και Τουρισμού, στα πλαίσια του προγράμματος για τη μείωση των εκπομπών CO2 χρησιμοποιώντας εναλλακτικά καύσιμα, θα εγκατασταθεί στο πλοίο τεχνολογία για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2. Το πλοίο θα είναι περίπου 40% ενεργειακά πιο αποδοτικό (μειώνοντας τις εκπομπές CO2 ανά μονάδα μεταφοράς), υπερβαίνοντας σημαντικά τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI που θα τεθούν σε ισχύ από τον IMO το 2025. Επιπλέον, το πλοίο αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές οξειδίου του θείου (SOx) κατά περίπου 99% και των οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 86% περίπου σε σύγκριση με τους συμβατικούς κινητήρες μαζούτ.
Φωτό: Lars_Nissen_Photoart/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ