Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την ελλιπή ασφάλεια των φορτίων κρούει με πρόσφατη ανακοίνωσή της η ΙUMI (International Union of Marine Insurance).
Ειδικότερα, η ΙUMI εξέδωσε έναν αναθεωρημένο οδικό χάρτη για τον περιορισμό των κλοπών φορτίων, ένα ζήτημα που λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις σε όλη την έκφανση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Helle Hammer, Policy Forum Chair της ΙUMI, οι κλοπές φορτίων εξακολουθούν να αυξάνονται, δημιουργώντας αρνητικό αντίκτυπο τόσο στην εφοδιαστική αλυσίδα όσο και στην παγκόσμια οικονομία. Η ίδια καλεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να αναπτύξουν συντονισμένη δράση για τον περιορισμό του φαινομένου, καθώς, όπως αναφέρει, «οι κλοπές φορτίων αποτελούν εμπόδιο για την ανάπτυξη των κοινωνιών, δεδομένου ότι οι οικονομικές απώλειες των επιχειρήσεων μεταφράζονται σε αύξηση της τελικής τιμής του προϊόντος που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές».
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία το 2018 κατέδειξε ότι οι άμεσες οικονομικές απώλειες από τις κλοπές φορτίων από φορτηγά ανήλθαν συνολικά σε 1,3 δις ευρώ. Παράλληλα υπήρξαν επιπλέον οικονομικές επιβαρύνσεις ύψους 900 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις φορτίων, των εξόδων συντήρησης αλλά και των απολεσθέντων πωλήσεων, όλα απόρροια των κλοπών φορτίων από φορτηγά.
Τέλος, η κ. Hammer σημειώνει ότι οι κλοπές φορτίων δεν έχουν μόνο οικονομική υπόσταση, καθώς επίσης θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων στον κλάδο των μεταφορών.
Φωτό: Οlafpictures/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Σε μια σημαντική συμφωνία για την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων της προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία μετάλλων και εξορύξεων Vale. Σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Οι εμπορευματικές θαλάσσιες μεταφορές στην Αρκτική σημείωσαν νέο ρεκόρ το 2024, εξέλιξη που αντανακλά την πρόοδο που έχει καταγράψει στη Ρωσία στο σχέδιο εκμετάλλευσης…
Περιορισμένη άνοδο της τάξεως των 32 μονάδων κατέγραψε ο κύριος δείκτης της χύδην φορτηγού ναυτιλίας BDI την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου. Συνεπώς, ο BDI ανήλθε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ