
Πιο φιλόδοξους στόχους για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ενεργειακή απόδοση θα προβλέπει το τελικό Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), σε σχέση με εκείνο που υπεβλήθη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του έτους. Ήδη ο στόχος για το μερίδιο των ΑΠΕ στο σύνολο της παραγόμενης ενέργειας – όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη ΔΕΗ – αυξάνεται στο 35% αντί του 31% που είχε αρχικά προβλεφθεί.
Η διαδικασία αναθεώρησης του ΕΣΕΚ, που θα υποβληθεί στην Κομισιόν ως το τέλος του έτους, ξεκίνησε χθες με τη συνεδρίαση της αρμόδιας κυβερνητικής Επιτροπής, υπό την προεδρία του υφυπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Γεράσιμου Θωμά.
Κατά τη συνεδρίαση τονίστηκε πως η παραγωγή ενέργειας θα πρέπει πλέον να συνδυάζεται με την προστασία των φυσικών πόρων και τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Η χώρα πρέπει να μπει σταθερά στο δρόμο της απεξάρτησης από τον άνθρακα και να κερδίσει το χαμένο έδαφος στην αξιοποίηση των ήπιων μορφών ενέργειας, όπου διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα. Επισημάνθηκε επίσης η ανάγκη να τεθούν πιο φιλόδοξοι στόχοι για την ενεργειακή απόδοση, να επιταχυνθεί η «απολιγνιτοποίηση» της εγχώριας ηλεκτροπαραγωγής, να διασφαλιστεί η ανταγωνιστική λειτουργία των εγχώριων ενεργειακών αγορών και να ενισχυθεί ο ρόλος της χώρας ως ενεργειακός κόμβος με ισχυρή συμβολή στην ενεργειακή ασφάλεια και την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επίσης ο κ. Θωμάς υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό το πλαίσιο του ΕΣΕΚ να λειτουργήσει ως πυξίδα για τον σχεδιασμό των δράσεων στην ενέργεια και το κλίμα, τόσο του κράτους, όσο και των ιδιωτών. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη για σύνδεση του ΕΣΕΚ με το νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο της ΕΕ για την περίοδο 2021-2027 και τα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ένωσης, όπως το “Horizon Europe” και το “Invest EU” αλλά και της Ελλάδος, όπως η Ελληνική Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε να διευκολυνθεί η προσέλκυση επενδύσεων.
Η επόμενη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής για το ΕΣΕΚ ορίστηκε για τις 10 Οκτωβρίου 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ