Η κυπριακή ΔΕΦΑ ανακοίνωσε την επιλογή της κοινοπραξίας που θα αναλάβει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία του Τερματικού Σταθμού Εισαγωγής ΥΦΑ στον κόλπο του Βασιλικού.
Η διεθνής κοινοπραξία του JV China Petroleum Pipeline Engineering Co Ltd, AKTOR S.A. and METRON S.A., με τις Hudong-Zhonghua Shipbuilding Co. Ltd and Wilhelmsen Ship Management Limited έχει καταταγεί πρώτη στην πρώτη αξιολόγηση για το έργο κατασκευής των απαραίτητων υποδομών για την εισαγωγή του φυσικού αερίου στην Κύπρο.
Η κοινοπραξία αναμένεται να προσκληθεί σύντομα στη Λευκωσία για οριστικοποίηση της σύμβασης με την αναθέτουσα αρχή, την Εταιρεία Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ).
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός αφορούσε το επόμενο κρίσιμο στάδιο ανάπτυξης της αγοράς φυσικού αερίου στην Κύπρο και σε αυτόν συμμετείχαν κοινοπραξίες από μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά ενέργειας.
Ο Πρόεδρος της ΔΕΦΑ, Δρ. Συμέων Κασσιανίδης, σχολίασε:
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την επιτυχή έκβαση της διαδικασίας. Στη ΔΕΦΑ πιστεύουμε ότι το μέλλον της χώρας ταυτίζεται με το φυσικό αέριο, το οποίο τα επόμενα χρόνια φιλοδοξούμε να αποτελέσει κινητήριο μοχλό ανάπτυξης στην εγχώρια οικονομία. Η δημιουργία της αγοράς φυσικού αερίου θα ενισχύσει την ανάπτυξη σε ολόκληρο τον τομέα της ενέργειας και της βιομηχανίας στην Κυπριακή Δημοκρατία».
Υπενθυμίζεται ότι ο τερματικός σταθμός LNG θα περιλαμβάνει πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG (FSRU), προβλήτα για την πρόσδεση της πλωτής μονάδας, αγωγό επί της προβλήτας και άλλες σχετικές υποδομές.
Ο Σταθμός έχει εξασφαλίσει συγχρηματοδότηση της κεφαλαιουχικής δαπάνης, από την ΕΕ μέσω της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF).
Φωτό:ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Το orderbook των δεξαμενόπλοιων έχει γιγαντωθεί με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Veson…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ