![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Η Σαουδική Αραβία καθαίρεσε τον Υπουργό Ενέργειας Khalid Al-Falih από τη θέση του Προέδρου της Saudi Aramco καθώς η κυβέρνηση του Βασιλείου προετοιμάζεται να πωλήσει μετοχές του κρατικού πετρελαϊκού κολοσσού.
Αντικαταστάτης του Al-Falih αναμένεται να είναι ο Yasir Al-Rumayyan, επικεφαλής του ανώτατου κρατικού ταμείου, σύμφωνα με Σαουδάραβα αξιωματούχο που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, όπως μεταδίδει σχετικά το πρακτορείο Bloomberg.
Η τοποθέτηση του Al-Rumayyan σηματοδοτεί το διαχωρισμό του Υπουργείου Ενέργειας από την Saudi Aramco προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν συγκρούσεις συμφερόντων ενόψει και την αναμενόμενης ΑΜΚ της πετρελαϊκής.
Αναλυτής της Petromatrix GmbH στην Ελβετία αναφέρει στο Bloomberg ότι οι κινήσεις αυτές «δείχνουν μια σχετική δυσαρέσκεια σε πολύ υψηλό επίπεδο σε σχέση με τις κινήσεις της Aramco» και κυρίως την ύπαρξη «έντονης φημολογίας ότι οι τιμές του πετρελαίου και η ΑΜΚ συνδέονται καθώς απαιτούνται υψηλότερες τιμές του μαύρου χρυσού για να πετύχει μεγαλύτερη αξία η ΑΜΚ».
Έρευνα του ΔΝΤ και του Bloomberg έδειξε ότι η Σαουδική Αραβία χρειάζεται οι τιμές του πετρελαίου να ανέλθουν στα 80 δολάρια/βαρέλι. Ίδια εκτίμηση κάνουν και οι αρχές της χώρας προκείμενου η αξία της Aramco να φτάσει τα 2 τρις δολάρια.
Το αρχικό σχέδιο που ανακοινώθηκε το 2016 προέβλεπε την πώληση ποσοστού 5% της Saudi Aramco και είσοδο των μετοχών της στο Χρηματιστήριο του Ριάντ και σε ένα ακόμα Χρηματιστήριο του εξωτερικού. Η απόφαση αυτή μετατέθηκε χρονικά για το 2020 και πλέον έχει ήδη αναβληθεί για το 2021.
Η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας έχει περισταλεί σε λιγότερα από 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειώνοντας την περισσότερο από κάθε άλλη χώρα του OPEC, προκειμένου να ενθαρρυνθούν και άλλες χώρες εκτός OPEC να ακολουθήσουν την ίδια γραμμή – κυρίως η Ρωσία.
Φωτό: A Quinn/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ανάλυση του, επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, δημοσίευσε ο Πανελληνίος Σύνδεσμος Εξαγωγέων και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ). Σύμφωνα με…
Προβληματισμός επικρατεί στην επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά για τις δυνητικές επιπτώσεις των δασμών. Ειδικότερα, το ΕΒΕΠ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Ο προβληματισμός…
GTT, COSCO Shipping LNG Investment (Shanghai) Co., Ltd. (CSLNG) και COSCO Shipping Heavy Industry Co., Ltd. (CHI) υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας. Πρόκειται για την…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πέρασε χθες Κυριακή σε νέο επίπεδο τον εμπορικό πόλεμο που άρχισε ήδη αφότου ανέλαβε, υποσχόμενος να προχωρήσει από σήμερα…
Περισσότερες επιθεωρήσεις πλοίων αναμένεται να πραγματοποιεί εφεξής η Δανία, τουλάχιστον όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από την περιοχή Skagen Roads των Danish Straits.…
Στη γενέτειρά του επέστρεψε το πρώτο LCO₂ carrier της Northern Lights. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Παρασκευή…
Σε ενισχυμένη παρουσία της στη Μεσόγειο στοχεύει η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών CMA CGM, καθώς πρόσφατα υπέγραψε νέα σύμβαση παραχώρησης με λιμένα της Συρίας.…
Το βλέμμα της στο υδρογόνο συνεχίζει να εστιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, η ΕΕ θα εγκαινιάσει μια πλατφόρμα κοινών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ