![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407221230094153-900x506.jpg)
Η Σαουδική Αραβία καθαίρεσε τον Υπουργό Ενέργειας Khalid Al-Falih από τη θέση του Προέδρου της Saudi Aramco καθώς η κυβέρνηση του Βασιλείου προετοιμάζεται να πωλήσει μετοχές του κρατικού πετρελαϊκού κολοσσού.
Αντικαταστάτης του Al-Falih αναμένεται να είναι ο Yasir Al-Rumayyan, επικεφαλής του ανώτατου κρατικού ταμείου, σύμφωνα με Σαουδάραβα αξιωματούχο που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, όπως μεταδίδει σχετικά το πρακτορείο Bloomberg.
Η τοποθέτηση του Al-Rumayyan σηματοδοτεί το διαχωρισμό του Υπουργείου Ενέργειας από την Saudi Aramco προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν συγκρούσεις συμφερόντων ενόψει και την αναμενόμενης ΑΜΚ της πετρελαϊκής.
Αναλυτής της Petromatrix GmbH στην Ελβετία αναφέρει στο Bloomberg ότι οι κινήσεις αυτές «δείχνουν μια σχετική δυσαρέσκεια σε πολύ υψηλό επίπεδο σε σχέση με τις κινήσεις της Aramco» και κυρίως την ύπαρξη «έντονης φημολογίας ότι οι τιμές του πετρελαίου και η ΑΜΚ συνδέονται καθώς απαιτούνται υψηλότερες τιμές του μαύρου χρυσού για να πετύχει μεγαλύτερη αξία η ΑΜΚ».
Έρευνα του ΔΝΤ και του Bloomberg έδειξε ότι η Σαουδική Αραβία χρειάζεται οι τιμές του πετρελαίου να ανέλθουν στα 80 δολάρια/βαρέλι. Ίδια εκτίμηση κάνουν και οι αρχές της χώρας προκείμενου η αξία της Aramco να φτάσει τα 2 τρις δολάρια.
Το αρχικό σχέδιο που ανακοινώθηκε το 2016 προέβλεπε την πώληση ποσοστού 5% της Saudi Aramco και είσοδο των μετοχών της στο Χρηματιστήριο του Ριάντ και σε ένα ακόμα Χρηματιστήριο του εξωτερικού. Η απόφαση αυτή μετατέθηκε χρονικά για το 2020 και πλέον έχει ήδη αναβληθεί για το 2021.
Η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας έχει περισταλεί σε λιγότερα από 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειώνοντας την περισσότερο από κάθε άλλη χώρα του OPEC, προκειμένου να ενθαρρυνθούν και άλλες χώρες εκτός OPEC να ακολουθήσουν την ίδια γραμμή – κυρίως η Ρωσία.
Φωτό: A Quinn/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έφυγε από τη ζωή την Κυριακή 21 Ιουλίου ένας σημαντικότατος εκπρόσωπος της ελληνικής αλλά και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, ο Σπύρος Μ. Πολέμης. Την είδηση…
Η υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα για την αειφόρο ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η Δ. Κορωνάκης ΑΒΕΕ αναγνωρίζοντας…
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των…
Σταθερά βήματα προς ένα πιο πράσινο αύριο συνεχίζει να πραγματοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Καθώς το Σουρινάμ κεντρίζει συνεχώς το ενδιαφέρον των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας παγκοσμίως, μια νέα συμφωνία με επίκεντρο τις υπεράκτιες γεωτρήσεις στη χώρα της Νότιας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ