![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
H δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις παλαιότερων crude tankers αναμένεται να ενισχυθεί φέτος και το 2020 με την εφαρμογή των περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ, εξηγεί σε πρόσφατη έκθεσή του ο οίκος Drewry.
Πιο συγκεκριμένα η Drewry αναφέρει ότι ο κανονισμός του ΙΜΟ για την διαχείριση του θαλάσσιου έρματος από τα πλοία αναμένεται να «αναζωογονήσει» τις διαλύσεις στην εν λόγω αγορά για το υπόλοιπο του 2019, παρά το γεγονός ότι οι συνέπειες του κανονισμού θα γίνουν ορατές μετά την εφαρμογή του sulphur cap 2020.
Mέχρι στιγμής η πλειονότητα των πλοιοκτητών επιχειρούν να αναβάλλουν, για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (BWMS) λόγω του υψηλού capex. Eνδεικτικά, περίπου 590 crude tankers, ήτοι 32% του στόλου, έχουν εξοπλιστεί με τα κατάλληλα συστήματα. Αντίστοιχα το 11% του υφιστάμενου στόλου των crude tankers έχει εγκαταστήσει (ή αναμένεται να εγκαταστήσει) scrubbers, ωστόσο ο αριθμός αυτός των πλοίων δεν έχει προβεί στην εγκατάσταση BWMS. Κατά την Drewry αυτό το 11% αναμένεται να εξοπλιστεί και με BWMS καθώς έχουν ήδη γίνει σημαντικές επενδύσεις για τα scrubbers.
O οίκος εξηγεί παράλληλα ότι οι πλοιοκτήτες του εναπομένοντος 57% του στόλου που δεν έχουν εγκαταστήσει ούτε scrubbers ούτε BWMS, θα πρέπει να λάβουν απόφαση για τον εξοπλισμό BWMS πριν το επόμενο special survey.
Tέλος η Drewry καταλήγει στο ότι οι πλοιοκτήτες crude tankers άνω των 15 ετών θα επιλέξουν την οδό του scrapping ως άμεσο αποτέλεσμα του sulphur cap καθώς εκτιμάται ότι θα είναι οικονομικά πιο επωφελές.
Φωτό: Sergio Souza/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας με φόντο την ενεργειακή ασφάλεια εξετάζει το Ηνωμένο Βασίλειο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, το Λονδίνο φιλοδοξεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ