
Στις αρχές Ιουλίου οι αρχές του Γιβραλτάρ και το βρετανικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό είχαν δεσμεύσει το ιρανικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «Grace 1», με την κατηγορία ότι παρανόμως μετέφερε πετρέλαιο στη Συρία παραβιάζοντας, έτσι, τις σχετικές κυρώσεις της ΕΕ. Η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά έσπευσε να ενημερώσει ότι από τις 29 Μαΐου το εν λόγω πλοίο είχε αφαιρεθεί από το νηολόγιό του.
Λίγες ημέρες αργότερα το Ιράν δέσμευσε το υπό σημαία Παναμά δεξαμενόπλοιο «MT Riah» με την κατηγορία ότι μετέφερε λαθραία πετρέλαιο. Στην περίπτωση αυτή η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά προχώρησε στην διαδικασία απόσυρσης της σημαίας από το εν λόγω πλοίο, μετά από έρευνα, σύμφωνα με την οποία το πλοίο είχε παραβιάσει τους διεθνείς κανονισμούς.
Πέραν του Παναμά και άλλα νηολόγια έχουν προβεί σε αποφάσεις αφαίρεσης πλοίων ιρανικών συμφερόντων από τα μητρώα τους, σφίγγοντας τον οικονομικό κλοιό γύρω από την Τεχεράνη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Παναμάς, ένα από τα σημαντικότερα flag states στον κόσμο, «είχε κατεβάσει», νωρίτερα μέσα στο χρόνο, τη σημαία του σε 59 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με το Ιράν και τη Συρία, κίνηση η οποία χαιρετίστηκε από τις ΗΠΑ.
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, τα flag states ελέγχουν χιλιάδες εγγεγραμμένα στα μητρώα τους πλοία προκειμένου να διασφαλίσουν ότι αυτά συμμορφώνονται με τις αμερικανικές κυρώσεις, που επιβλήθηκαν στην Τεχεράνη εκ νέου πέρυσι από την Ουάσιγκτον.
Από την πλευρά της, και η ναυτιλιακή αρχή της Λιβερίας, ένα επίσης σημαντικό flag state, σημειώνει ότι μια πιθανή αίτηση για την εγγραφή στο νηολόγιό της πλοίου, που συνδέεται με το Ιράν, συνιστά αυτόματα προειδοποίηση.
Ιρανοί ναυτιλιακοί αξιωματούχοι τονίζουν ότι παρά την αμερικανική πίεση, πολλές χώρες-σύμμαχοι της Τεχεράνης προθυμοποιούνται να βοηθήσουν για την αντιμετώπιση των προσκομμάτων που ανακύπτουν για την ιρανική ναυτιλία. Ήδη το Ιράν έχει προχωρήσει σε επανεγγραφή πλοίων στο νηολόγιό του, με το Reuters να σημειώνει ότι κάτι τέτοιο περιπλέκει την κατάσταση, καθώς ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες δυσκολεύονται να συνεργαστούν με την Τεχεράνη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ