Ένα τάνκερ, στου οποίου τις δεξαμενές -αν και το ίδιο εγκαταλελειμμένο εδώ και χρόνια- υπάρχουν ακόμα μεγάλες ποσότητες πετρελαίου, αποκτά χαρακτηριστικά «περιβαλλοντικής βόμβας» στις ακτές της Υεμένης.
Πιο συγκεκριμένα, το εγκαταλελειμμένο «Safer» FSΟ τάνκερ, το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Isa της Υεμένης, εκτιμάται ότι περιέχει 1,1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
Ο κ. Mark Lowcock, Βοηθός Γενικού Γραμματέα Ανθρωπιστικών Υποθέσεων και Συντονιστής Επείγουσας Βοήθειας του ΟΗΕ, τόνισε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του οργανισμού ότι εξετάζεται η σύσταση μίας ομάδας που θα αξιολογήσει τα δεδομένα για το τάνκερ, ωστόσο, δεν έχουν ληφθεί ακόμα οι σχετικές εγκρίσεις.
Σημειώνεται ότι το πλοίο βρίσκεται στις ακτές της Υεμένης από το 2015 και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για το περιβάλλον, ενώ είχε μετατραπεί σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην αραβική αυτή χώρα. Από την πλευρά του ο Doug Weir, Research and Policy Director του Conflict and Environment Observatory, υπογράμμισε στο CNN τη μεγάλη πιθανότητα ακόμα και έκρηξης.
Yπό κανονικές συνθήκες το πλοίο μετέφερε πετρέλαιο από το λιμάνι Ras Isa προς ανεφοδιασμό άλλων δεξαμενόπλοιων, ωστόσο, η πολεμική σύρραξη μεταξύ της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης του -εξόριστου- Προέδρου Αμπντ αλ Ραμπ Μανσούρ αλ Χαντί και του επαναστατικού κινήματος των Χούτι διέκοψε κάθε εμπορευματική ροή πετρελαίου στη χώρα.
Σύμφωνα με τον Mark Lowcock, μία διαρροή πετρελαίου από το πλοίο θα μπορούσε να φτάσει από το Μπαμπ ελ Μαντέμπ προς τη Διώρυγα του Σουέζ ακόμα και προς το Στενό του Ορμούζ με τις συνέπειες μίας τέτοιας εξέλιξης να είναι ανεπανόρθωτες τόσο για την ναυτιλία όσο και για το περιβάλλον και την παγκόσμια οικονομία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Σε μια σημαντική συμφωνία για την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων της προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία μετάλλων και εξορύξεων Vale. Σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Οι εμπορευματικές θαλάσσιες μεταφορές στην Αρκτική σημείωσαν νέο ρεκόρ το 2024, εξέλιξη που αντανακλά την πρόοδο που έχει καταγράψει στη Ρωσία στο σχέδιο εκμετάλλευσης…
Περιορισμένη άνοδο της τάξεως των 32 μονάδων κατέγραψε ο κύριος δείκτης της χύδην φορτηγού ναυτιλίας BDI την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου. Συνεπώς, ο BDI ανήλθε…
Τις προτεραιότητες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για το 2025 διατύπωσε με βιντεοσκοπημένο μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ