
Η UNCTAD παρουσίασε τον δείκτη Liner Shipping Connectivity για το 2019, μέσω του οποίου επιχειρείται η παρουσίαση της θέσης της κάθε χώρας στο παγκόσμιο δίκτυο της liner ναυτιλίας. Επίσης, ο εν λόγω δείκτης συνδέεται στενά με τα κόστη μεταφοράς και την ανταγωνιστικότητα της κάθε χώρας.
Όπως και πέρυσι έτσι κι εφέτος η Κίνα κατέχει την πρώτη θέση με τον υψηλότερο δείκτη Liner Shipping Connectivity, ο οποίος εμφανίζεται αυξημένος κατά 51% από το 2006 έως σήμερα, φτάνοντας φέτος το 151,9.
Δεύτερη στην σειρά βρίσκεται η Σιγκαπούρη με δείκτη 108,08 και τρίτη η Ν. Κορέα με δείκτη 105,11.
Έχει ενδιαφέρον ότι πέντε από τις δέκα χώρες με τον μεγαλύτερο δείκτη Liner Shipping Connectivity βρίσκονται στην Ασία (Κίνα, Μαλαισία, Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Ν. Κορέα), ενώ την δεκάδα συμπληρώνουν χώρες εκτός Ασίας όπως οι ΗΠΑ, η Ολλανδία, το Ην. Βασίλειο, το Βέλγιο και η Γερμανία.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι δέκα χώρες με τον μεγαλύτερο δείκτη Liner Shipping Connectivity για την περίοδο 2006- 2019.
Στον αντίποδα, με τον χαμηλότερο δείκτη Liner Shipping Connectivity βρίσκονται μικρά και αναπτυσσόμενα νησιωτικά κράτη, όπως το Νησί Νόρφολκ και η Νήσος των Χριστουγέννων, στα οποία οι θαλάσσιες μεταφορές πραγματοποιούνται μετά δυσκολίας επηρεάζοντας αρνητικά την οικονομική τους ανάπτυξη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ