
Η Σιγκαπούρη αναδείχθηκε για έκτη χρονιά ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με το 2019 Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD) Index report του κινεζικού πρακτορείου Xinhua σε συνεργασία με το Baltic Exchange.
Στο πλαίσιο της παραπάνω έκθεσης, μέσω ενός δείκτη μετράται η επίδοση των μεγαλύτερων στον κόσμο πόλεων αναφορικά με την παροχή των λιμενικών και ναυτιλιακών τους υπηρεσιών.
Ο δείκτης βασίζεται σε ένα πλήθος παραγόντων όπως η διακίνηση φορτίων μέσω λιμένων, η ποιότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων, το εύρος παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών και το γενικό επιχειρηματικό περιβάλλον που επικρατεί σε κάθε μεγαλούπολη.
Κατά την διάρκεια των έξι ετών που δημοσιεύεται η έκθεση του Baltic Exchange και της Xinhua έχει καταγραφεί αύξηση των επιδόσεων σε πόλεις της Ασίας και της Μ. Ανατολης, ενώ μειώνονται οι ευρωπαϊκές πόλεις που αποτελούν το top 5 των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων. Φέτος, σύμφωνα με την έκθεση, τα πέντε κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα είναι η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο, η Σαγκάη και το Ντουμπάι.
Σύμφωνα με τον κ. Lu Su Ling, Head of Baltic Exchange Asia, η Σιγκαπούρη κατέχει στρατηγική θέση ως ναυτιλιακός κόμβος τόσο σε περιφερειακό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, προσθέτοντας ότι η ναυτιλία θα συνεχίσει να αποτελεί έναν βασικό τροφοδότη της σιγκαπουριανής οικονομίας, οποτε κρίνεται αναγκαίο να πραγματοποιούνται επενδύσεις στον ναυτιλιακό τομέα της χώρας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD) Index, η Σιγκαπούρη παρουσιάζει θετικές επιδόσεις σε ό,τι αφορά το ship management και τις ναυλομεσιτικές υπηρεσίες, ενώ το Χονγκ Κονγκ που βρίσκεται στην δεύτερη θέση φαίνεται να έχει επωφεληθεί από την κινεζική πρωτοβουλία OBOR. Το Λονδίνο, όπως προκύπτει από την έκθεση παρέχει πρώτης τάξεως υπηρεσίες στο shipbroking, στην παροχή νομικών συμβουλών καθώς και στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, ενώ η Σαγκάη και το Ντουμπάι παρουσιάζουν σημάδια σημαντικής ανάπτυξης στον τομέα της ναυτιλίας.
Από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει ότι η Αθήνα βρίσκεται φέτος στην δέκατη θέση της λίστας με τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ