Τουρκία και Κίνα επιδιώκουν την περαιτέρω σύσφιξη των οικονομικών τους σχέσεων παρά την έλλειψη εμπιστοσύνης και τον αυξημένο ανταγωνισμό μεταξύ τους.
Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επισκέπτεται αυτές τις ημέρες το Πεκίνο προκειμένου να συναντηθεί με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Ζινπίνγκ, καθώς οι δύο χώρες ευελπιστούν να βρουν γέφυρες συνεργασίας και επικοινωνίας, και μάλιστα σε μία περίοδο όπου και οι δύο χώρες βρίσκονται σε σχέση έντασης με τις ΗΠΑ.
Τουρκία και Κίνα έχουν σημαντικές γεωπολιτικές διαφορές, με την κρίση στη Συρία να πυροδοτεί τις διαφορές τους, οι οποίες ενδεχομένως να τεθούν στο περιθώριο προκειμένου να αναπτύξουν τις οικονομικές και εμπορικές τους σχέσεις. Η Τουρκία υποστηρίζει τη συριακή αντιπολίτευση, ενώ η Κίνα στηρίζει πολιτικά και οικονομικά το καθεστώς Άσαντ καθώς επίσης και τη ρωσική στρατιωτική παρέμβαση.
Η αποξένωση της Τουρκίας από τις ΗΠΑ και τους δυτικούς συμμάχους της στο ΝΑΤΟ λόγω της πολιτικής της στη Συρία και, κυρίως, λόγω της σχεδιαζόμενης απόκτησης των ρωσικών πυραυλικών συστημάτων S-400, έχει δημιουργήσει ερωτήματα και ανησυχίες ως προς τη γενικότερη γεωστρατηγική πολιτική που χαράσσει η γείτονα χώρα, η οποία φαίνεται να γυρνά το βλέμμα της πλέον στην Ανατολή. Ο πρόεδρος Ερντογάν πρότεινε η χώρα του να γίνει μέλος του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης, της οποίας μέλη είναι η Κίνα, η Ρωσία και τέσσερις ακόμα χώρες της κεντρικής Ασίας.
Να σημειωθεί ότι το εμπορικό ισοζύγιο Τουρκίας-Κίνας ανήλθε στα 20,3 δις δολάρια το 2018, καθιστώντας την Κίνα τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Τουρκίας.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας με φόντο την ενεργειακή ασφάλεια εξετάζει το Ηνωμένο Βασίλειο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, το Λονδίνο φιλοδοξεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ