
Η 25η Ιουνίου καθιερώθηκε το 2010 από τον Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), ως ημέρα αναγνώρισης του ρόλου του ναυτικού, του θαλασσινού «δυναμικού» που στήριξε εξ αρχής και κρατάει ζωντανή και ακμαία την παγκόσμια εμπορική ναυτιλία.
Η Ημέρα του Ναυτικού θεσπίστηκε με ειδικό ψήφισμα στη Μανίλα το 2010, το οποίο προωθεί την αναθεωρημένη Διεθνή Σύμβαση «για τα πρότυπα εκπαίδευσης, έκδοσης πιστοποιητικών και τήρησης φυλακών των ναυτικών» (STCW), η οποία εξασφαλίζει διεθνή πρότυπα ικανότητας, ασφάλειας και ευημερίας των ναυτικών.
Θα ήταν ίσως περιττό να επαναλάβουμε ότι οι δια θαλάσσης μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο και συνεπακόλουθα την παγκόσμια οικονομία. Εάν το θαλάσσιο εμπόριο περιοριζόταν με κάποιο τρόπο, δεν θα υπήρχε τρόπος να «λειτουργήσει» η παγκόσμια οικονομία. Με άλλα λόγια, οφείλουμε πολλά σε όσους ταξιδεύουν και μεταφέρουν το σιτάρι για το ψωμί που τρώμε, το βαμβάκι για τα ρούχα που φοράμε, το πετρέλαιο για τη θέρμανση και τον ηλεκτρισμό που έχουμε τόσο ανάγκη. Αλλά και πόσα πλοία μεταφέρουν κι εμάς τους ίδιους για ταξίδια σε όλες τις γωνιές του πλανήτη.
Με δεδομένο ότι η χώρα μας διαθέτει το μεγαλύτερο ποντοπόρο στόλο παγκοσμίως και η ναυτιλία αποτελεί ένα από τα «δυνατά χαρτιά» της ελληνικής οικονομίας, γίνεται σαφές ότι αυτή η ημέρα, πέρα από τη χαρά και τη συγκίνηση που προσφέρει σε πολλές ελληνικές οικογένειες, προτρέπει και στην περαιτέρω ενασχόληση των Ελλήνων με το ναυτικό επάγγελμα. Η νησιωτική μας χώρα, επίσης, έχει ανάγκη τα εμπορικά της πλοία, τα οποία πρέπει να βρίσκονται σε καθημερινή σύνδεση με τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Η φετινή χρονιά, από τον ΙΜΟ, είναι αφιερωμένη στη γυναίκα, στη θάλασσα και στη ναυτιλία, δίνοντας έμφαση στις ίσες ευκαιρίες και την ενθάρρυνση των γυναικών να ακολουθήσουν μια σταδιοδρομία στη θάλασσα. Σε μια βιομηχανία που αναζητά τους καλύτερους επαγγελματίες, περισσότερες γυναίκες αποδεικνύουν τις δυνάμεις, τις δεξιότητες και τις φιλοδοξίες τους και μπαίνουν στην πολυπληθή «ναυτική οικογένεια». Το hashtag της φετινής καμπάνιας είναι το: #IAmOnBoard.
Να σημειωθεί, ότι από την πλευρά της και η ECSA προωθεί την συγκεκριμένη καμπάνια και έχει στενή συνεργασία με τον κοινωνικό της εταίρο, την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στον τομέα των Μεταφορών (ETF), με στόχο την ενίσχυση των γυναικών που επιθυμούν να εισέλθουν στο ναυτικό επάγγελμα. Μάλιστα, η ECSA μαζί με το ETF έχουν καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την χρηματοδότηση σχετικών δράσεων.
Σε ανακοίνωση της ECSA και του Γενικού της Γραμματέα, κ. Martin Dorsman, σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι η ύπαρξη της «διαφορετικότητας» είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, καθώς της δίνει ώθηση προς το μέλλον. Εντός της εποχής της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης, που βιώνει η ναυτιλία, για τον Γ.Γ. της ECSA παρέχεται πλέον «η ευκαιρία προσέλκυσης περισσότερων γυναικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία». Και ο ίδιος καταλήγει, προσθέτοντας: «Για να προσληφθούν τα απαραίτητα ταλέντα, η ναυτιλία χρειάζεται να προχωρήσει σε ένα rebranding έτσι ώστε να ιδωθεί ως: ποικιλόμορφη, νέα, προσαρμοστική, ψηφιακή».
Η ευχή μας, εκτός από πάντα καλές θάλασσες, είναι η παγκόσμια κοινότητα να αναγνωρίζει όχι μόνο τις προσπάθειες των θαλασσινών συνανθρώπων μας, οι οποίοι στέκονται αθόρυβοι αρωγοί του σύγχρονου ναυτιλιακού θαύματος, αλλά να αναγνωρίσει τον ρόλο και τη σημασία του εμπορικού πλοίου στη σύγχρονη καθημερινότητα.
Η παραπάνω φωτογραφία απεικονίζει το πλήρωμα του πλοίου M/T «Cap Philippe», το οποίο βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Euronav και πλέει στην Ανατολική Μεσόγειο. Η φωτογραφία στάλθηκε στα Ναυτικά Χρονικά και στην Isalos.net από τον πλοίαρχο, καπτ. Ι. Αγγελίδη, στο πλαίσιο συνέντευξής του που θα φιλοξενηθεί στην ιστοσελίδα Isalos.net τις προσεχείς ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ