
Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης της απόφασης του ΙΜΟ για τον περιορισμό των εκπομπών αέριων ρύπων από τα πλοία, oι πλοιοκτήτες ξεκίνησαν να βάζουν στη ζυγαριά τα συν και τα πλην της εγκατάστασης scrubbers στα πλοία τους.
Δύο υπήρξαν και εξακολουθούν να είναι -επτά μήνες πριν την εφαρμογή του Sulphur Cap- τα «καυτά» ερωτήματα για τους πλοιοκτήτες αναφορικά με την εγκατάσταση scrubbers: α) σε τι χρονικό διάστημα η τεράστια επένδυση στα εν λόγω συστήματα θα οδηγήσει σε απόσβεση λαμβάνοντας υπ’ όψιν το premium της τιμής του LSFO έναντι του HSFO και β) εφόσον η ζήτηση για αποθειωμένα καύσιμα αυξηθεί θα υπάρχει στην αγορά επαρκής προσφορά HSFO;
Με αφορμή τα παραπάνω, o οίκος Drewry αναφέρει ότι παρά την μετατόπιση της ζήτησης από HSFO σε LSFO, μετά την εφαρμογή του κανονισμού, τα λιμάνια θα διαθέτουν επαρκές HSFO για τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers.
Είναι ενδεικτικό ότι η ζήτηση για HSFO θα μειωθεί το 2020 στα 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα από τα 3,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2019, ενώ έως το 2022 θα υποχωρήσει στα 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ιδιαίτερα μετά την βελτίωση στην προσφορά VLSFO, σύμφωνα με στοιχεία της ΙΕΑ. Ωστόσο, μεταξύ 2022-2024 η ζήτηση για HSFO αναμένεται να παραμείνει ισχυρή, στα 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα με τα πλοία με scrubbers να παρέχουν στήριξη.
Σύμφωνα με τη Drewry, σχεδόν το 11% του παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί ή αναμένεται να εξοπλιστεί με τα εν λόγω συστήματα, ενώ την ίδια στιγμή το 1/3 του orderbook έχει επιλέξει την ίδια οδό. Σε ό,τι αφορά τα μεγάλης χωρητικότητας πλοία η ζήτηση για scrubbers είναι υψηλή, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι προμηθευτές καυσίμων στα λιμάνια που φιλοξενούν τα πλοία αυτά θα συνεχίσουν να παρέχουν HSFO.
Σε ό,τι αφορά το spread της τιμής μεταξύ HSFO και LSFO, η αναμενόμενη «σφιχτή» προσφορά αποθειωμένων καυσίμων καταδεικνύει ότι το premium θα είναι αρκετά υψηλό, ώστε να ανακτήσει το κόστος της επένδυσης σε scrubbers τα δύο πρώτα χρόνια της εφαρμογής του κανονισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, η Drewry αναμένει ότι το 2020 το premium του LSFO έναντι του HSFO θα κινηθεί στα $240/τόνο και σταδιακά θα υποχωρήσει στα $80/τόνο το 2023, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αυτές ένα non-eco VLCC με scrubber θα κερδίζει $12.500/ημέρα παραπάνω από ένα αντίστοιχο πλοίο χωρίς scrubber. Τέλος, καθώς το spread συνεχίζει να μειώνεται, μετά το 2023 η επιλογή των scrubbers θα φαντάζει περισσότερο επικερδής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers κατεβάζει ταχύτητα, εξέλιξη που είναι πιο εμφανής στα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας έναντι των νεότερων. Το γεγονός αυτό, υπογραμμίζει σε…
Την επόμενη Πέμπτη (6/3), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται να προχωρήσει σε ακόμη μία μείωση του επιτοκίου καταθέσεων κατά 25 μονάδες βάσης, την πέμπτη…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk (Maersk). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου…
Καθώς ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία μέσω απευθείας συνομιλιών με τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν,…
Η ημέρα «καθαρισμού» σώματος και πνεύματος και η έναρξη της σαρακοστής πλαισιώνεται από ένα σωρό πανηγυρικά έθιμα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, όταν…
Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επανεξοπλιστεί και πρέπει να δοθεί στα κράτη μέλη δημοσιονομικός χώρος για να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες, δήλωσε σήμερα η…
Σήμερα, Κυριακή 2 Μαρτίου, αναχωρεί από το ναυπηγείο της Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Asuka III» της ιαπωνικής NYK Cruises. Πρόκειται για…
Οριακές μεν, πτωτικές δε παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ