Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης της απόφασης του ΙΜΟ για τον περιορισμό των εκπομπών αέριων ρύπων από τα πλοία, oι πλοιοκτήτες ξεκίνησαν να βάζουν στη ζυγαριά τα συν και τα πλην της εγκατάστασης scrubbers στα πλοία τους.
Δύο υπήρξαν και εξακολουθούν να είναι -επτά μήνες πριν την εφαρμογή του Sulphur Cap- τα «καυτά» ερωτήματα για τους πλοιοκτήτες αναφορικά με την εγκατάσταση scrubbers: α) σε τι χρονικό διάστημα η τεράστια επένδυση στα εν λόγω συστήματα θα οδηγήσει σε απόσβεση λαμβάνοντας υπ’ όψιν το premium της τιμής του LSFO έναντι του HSFO και β) εφόσον η ζήτηση για αποθειωμένα καύσιμα αυξηθεί θα υπάρχει στην αγορά επαρκής προσφορά HSFO;
Με αφορμή τα παραπάνω, o οίκος Drewry αναφέρει ότι παρά την μετατόπιση της ζήτησης από HSFO σε LSFO, μετά την εφαρμογή του κανονισμού, τα λιμάνια θα διαθέτουν επαρκές HSFO για τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers.
Είναι ενδεικτικό ότι η ζήτηση για HSFO θα μειωθεί το 2020 στα 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα από τα 3,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2019, ενώ έως το 2022 θα υποχωρήσει στα 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ιδιαίτερα μετά την βελτίωση στην προσφορά VLSFO, σύμφωνα με στοιχεία της ΙΕΑ. Ωστόσο, μεταξύ 2022-2024 η ζήτηση για HSFO αναμένεται να παραμείνει ισχυρή, στα 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα με τα πλοία με scrubbers να παρέχουν στήριξη.
Σύμφωνα με τη Drewry, σχεδόν το 11% του παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί ή αναμένεται να εξοπλιστεί με τα εν λόγω συστήματα, ενώ την ίδια στιγμή το 1/3 του orderbook έχει επιλέξει την ίδια οδό. Σε ό,τι αφορά τα μεγάλης χωρητικότητας πλοία η ζήτηση για scrubbers είναι υψηλή, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι προμηθευτές καυσίμων στα λιμάνια που φιλοξενούν τα πλοία αυτά θα συνεχίσουν να παρέχουν HSFO.
Σε ό,τι αφορά το spread της τιμής μεταξύ HSFO και LSFO, η αναμενόμενη «σφιχτή» προσφορά αποθειωμένων καυσίμων καταδεικνύει ότι το premium θα είναι αρκετά υψηλό, ώστε να ανακτήσει το κόστος της επένδυσης σε scrubbers τα δύο πρώτα χρόνια της εφαρμογής του κανονισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, η Drewry αναμένει ότι το 2020 το premium του LSFO έναντι του HSFO θα κινηθεί στα $240/τόνο και σταδιακά θα υποχωρήσει στα $80/τόνο το 2023, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αυτές ένα non-eco VLCC με scrubber θα κερδίζει $12.500/ημέρα παραπάνω από ένα αντίστοιχο πλοίο χωρίς scrubber. Τέλος, καθώς το spread συνεχίζει να μειώνεται, μετά το 2023 η επιλογή των scrubbers θα φαντάζει περισσότερο επικερδής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο κάτω μέρος της πλώρης ενός κρουαζιερόπλοιου, η Γαλλίδα χορεύτρια Victoria Dauberville κινείται με χάρη και ομορφιά με φόντο τους πάγους της Ανταρκτικής. …
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. ανακοίνωσε σήμερα ότι υπέγραψε συμφωνίες για την αγορά δύο ακόμα ιαπωνικών πλοίων τύπου Newcastlemax και Capesize με συνολικό κόστος…
Μεγάλη πυρκαγιά εκτυλίσσεται σε containership, το οποίο φέρεται να δέχθηκε επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα, αναγκάζοντας το πλήρωμα να το εγκαταλείψει. Το πλοίο πλέει περίπου…
Ένας νέος κύκλος αναταράξεων και αβεβαιότητας διαφαίνεται στον ορίζοντα για τον πετρελαϊκό κλάδο της Λιβύης, καθώς πραγματοποιήθηκαν νέες κινητοποιήσεις πολιτών κατά της κρατικής εταιρείας…
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη του στόλου της έχει στα σκαριά η Cosco Shipping Energy Transportation, ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του κινεζικού conglomerate της…
Το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης άνοιξε χθες Δευτέρα 27 Ιανουαρίου με σημαντικές πτώσης, απότοκο της κυκλοφορίας – από την κινεζική νεοφυή εταιρία DeepSeek –…
Ανησυχητική άνοδο κατέγραψε ο αριθμός των εγκαταλελειμμένων ναυτικών το 2024, σύμφωνα με δεδομένα της ITF. Ειδικότερα, ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 87% το 2024…
Από νέες γεωπολιτικές, οικονομικές και δημογραφικές εξελίξεις θα χαρακτηριστεί το 2025, σύμφωνα με την έκθεση της EY-Parthenon, 2025 Geostrategic Outlook. Η έκθεση εξετάζει τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ