
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται σε εγρήγορση εν όψει τόσο της εφαρμογής του Sulphur Cap 2020 όσο και της επίτευξης του στόχου για μείωση των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία κατά 40% έως το 2030 και κατά 50% ως προς τα συνολικά επίπεδα αέριων ρύπων από τα πλοία έως το 2050.
Το αίτημα μεγάλου τμήματός της είναι όχι μόνο η ομαλή και ασφαλής εφαρμογή του νέου κανονισμού ως προς την χρήση από 1η Ιανουαρίου 2020 ναυτιλιακών καυσίμων περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, αλλά και η αντιμετώπιση των μακροπρόθεσμων στόχων που έχουν τεθεί περί δραστικής μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω υιοθέτησης μέτρων από τον ΙΜΟ που θα λαμβάνουν υπ’ όψιν την βιωσιμότητα όλων των κλάδων της ναυτιλίας.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο του εν εξελίξει διαλόγου για το τι μέλλει γενέσθαι προς την επίτευξη -με όρους βιωσιμότητας για τη ναυτιλία αλλά και ασφάλειας- του στόχου για τον μεσομακροπρόθεσμο περιορισμό των αερίων ρύπων από τη ναυτιλία απεστάλη προς τα κράτη μέλη του ΙΜΟ ανοιχτή επιστολή, υπογεγραμμένη από ένα σύνολο 120 ναυτιλιακών εταιρειών και εννέα περιβαλλοντικών ομάδων και οργανώσεων. Έχει ενδιαφέρον ότι από το σύνολο των 120 ναυτιλιακών εταιρειών τουλάχιστον οι μισές είναι ελληνικών συμφερόντων. Η συγκεκριμένη επιστολή απεστάλη λίγο πριν την εκκίνηση των εργασιών της Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 74) του IMO, η οποία έλαβε χώρα στο Λονδίνο πριν από λίγες ημέρες και τα κύρια αποτελέσματα της οποίας έχουν παρουσιάσει σε πρόσφατο δημοσίευμά τους τα Ναυτικά Χρονικά.
Στην εν λόγω ανοιχτή επιστολή προς τα κράτη μέλη του IMO, με ημερομηνία 30 Απριλίου 2019, ναυτιλιακές εταιρείες από όλο τον κόσμο υποστηρίζουν την ανάγκη λήψης άμεσων και υποχρεωτικής εφαρμογής μέτρων για τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων με στόχο τον περιορισμό των αέριων ρύπων. Συγκεκριμένα στην ανοιχτή επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας. Το 2015 οι κυβερνήσεις των χωρών του κόσμου συμφώνησαν στο Παρίσι ότι η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας πρέπει να περιοριστεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τους 2 ºC, ενώ στόχος είναι το επίπεδο του 1,5 ºC σε σύγκριση με τα προβιομηχανικά επίπεδα. Μια πρόσφατη Ειδική Έκθεση 1,5 ºC του Intergovernmental Panel on Climate Change συνέστησε επίσης “βαθιές μειώσεις εκπομπών” για την επίτευξη αυτών των στόχων θερμοκρασίας.
»Ανταποκρινόμενα σε αυτήν την παγκόσμια πρόκληση, τα κράτη μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) συμφώνησαν τον Απρίλιο του 2018 πάνω σε μια αρχική στρατηγική για την διεθνή ναυτιλία. Η στρατηγική ζητά οι εκπομπές σε άνθρακα της ναυτιλίας να μειωθούν τουλάχιστον κατά 40% μέχρι το 2030 και να μειωθούν οι συνολικές εκπομπές κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008, με στόχο την πλήρη απανθρακοποίηση (decarbonization). Για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να εφαρμοστούν νέα λειτουργικά μέτρα τόσο για τον υφιστάμενο στόλο όσο και για τα νέα πλοία, και να επιτευχθούν άμεσες μειώσεις έως το 2023.
»Από τη συμφωνία του Απριλίου του 2018 έχουν προταθεί διάφορα μέτρα για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης της ταχύτητας για όλα τα πλοία. Η πρόσφατη ιστορία δείχνει ότι μετά την οικονομική κρίση του 2008 η μείωση της λειτουργικής ταχύτητας του παγκόσμιου στόλου οδήγησε σε δραστικές μειώσεις των εκπομπών αεριών του θερμοκηπίου. Το γεγονός αυτό συνηγορεί ως προς την πραγματική αποτελεσματικότητα ενός πιθανού μέτρου ρύθμισης ταχύτητας για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών αεριών του θερμοκηπίου. Ωστόσο, πρόσφατες μελέτες δείχνουν, επίσης, ότι η ταχύτητα των πλοίων αυξάνεται εκ νέου καθώς ανακάμπτει η ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο. Εφόσον η τάση αυτή συνεχιστεί, τότε τα όποια οφέλη έχουν επιτευχθεί ως προς την μείωση των αέριων ρύπων από τον περιορισμό της ταχύτητας (slow steaming) κατά τα τελευταία χρόνια, πρόκειται να εκμηδενισθούν.
»Οι υπογράφοντες αυτήν την επιστολή ενώνουν τις φωνές τους τονίζοντας την επείγουσα ανάγκη η ναυτιλία να συμβάλει κατάλληλα στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ως αρχικό βήμα, εκφράζουμε την ισχυρή υποστήριξή μας ο ΙΜΟ να εφαρμόσει έναν υποχρεωτικό κανονισμό αναφορικά με τις ταχύτητες των πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο, διαφοροποιούμενου ανάλογα με τον τύπο και το μέγεθος του πλοίου. Η προτίμησή μας είναι να οριστούν μέγιστες ετήσιες μέσες ταχύτητες για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μέγιστες απόλυτες ταχύτητες για τους υπόλοιπους τύπους πλοίων, οι οποίες θα λαμβάνουν υπ’ όψιν τις ελάχιστες απαιτήσεις ταχύτητας. Ένας τέτοιος κανονισμός πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή το συντομότερο δυνατό και η υποχρέωση συμμόρφωσης πρέπει να αφορά τόσο τους πλοιοκτήτες όσο και στους διαχειριστές, συμπεριλαμβανομένων των ναυλωτών».
Και η ανοιχτή επιστολή της 30ής Απριλίου 2019 κατέληγε με την παράκληση «όλα τα μέρη στην επικείμενη MEPC74 να υποστηρίξουν αυτήν την κίνηση».
Οι εταιρείες που υπέγραψαν την συγκεκριμένη επιστολή είναι οι παρακάτω:
1. 2020 BULKERS LTD, OSLO NORWAY
2. ACTIVE SHIPPING, TURKEY
3. A.M.NOMIKOS TRANSWORLD MARITIME AGENCIES S.A.
4. A.O.SCHIFFFAHRT MBH
5. ACCESS SHIPPING LTD
6. AHRENKIEL STEAMSHIP GMBH, HAMBURG
7. AIMS SHIPPING CORPORATION
8. ALASSIA NEWSHIPS MANAGEMENT INC.
9. ALEXANDER OETKER SCHIFFAHRT, HAMBURG
10. ALMI MARINE MANAGEMENT S.A.
11. ALMI TANKERS S.A.
12. ANBROS MARITIME S.A.
13. ANDRIAKI SHIPPING Co. LTD
14. APOLLONIA LINES S.A.
15. ARKLOW SHIPPING LIMITED
16. ARMINTER S.A.M, MONACO
17. ASIATIC LLOYD SHIIPING PTE LTD, SINGAPORE
18. ASTRA SHIPMANAGEMENT INC.
19. ATLANTIC LLOYD GMBH, HAMBURG
20. AWILCO LNG
21. BESIKTAS SHIPPING GROUP, TURKEY
22. BOREALIS MARITIME, LONDON, HAMBURG, ISTANBUL
23. BRAVE MARITIME CORPORATION INC.
24. BYZANTINE MARITIME CORPORATION
25. C TRANSPORT MARITIME S.A.M. MONACO
26. CENTROFIN MANAGEMENT INC.
27. CHARTWORLD SHIPPING CORPORATION
28. CMK EUROFINANCE
29. COMMON PROGRESS S.A.
30. CONTSHIPS MANAGEMENT INC.
31. CYPRUS SEA LINES CO. LTD
32. DALEX SHIPPING CO. S.A.
33. DELTA TANKERS LTD
34. DIANA SHIPPING SERVICES LTD
35. DIANA WILHELMSEN MANAGEMENT LIMITED (DWM)
36. DYNACOM TANKERS MANAGEMENT LTD
37. DYNAGAS LTD
38. EASTERN MEDITERRANEAN MARITIME LTD
39. EFNAV COMPANY LTD
40. ELEMENT SHIPMANAGEMENT S.A.
41. EMPIRE BULKERS LTD
42. EMPROS LINES SHIPPING CO.
43. ENTERPRISES SHIPPING & TRADING S.A.
44. EURONAV SHIP MANAGEMENT LTD
45. EUROTANKERS INC.
46. F. LAEISZ GROUP, HAMBURG
47. GLOBAL CARRIERS LTD
48. GOLDEN ENERGY MANAGEMENT S.A.
49. GOLDENPORT MARINE SERVICES INC./ GOLDENPORT SHIPMANAGEMENT LTD
50. GOODBULK LTD, MONACO
51. GRECOMAR SHIPPING AGENCY LTD
52. HALKIDON SHIPPING CORPORATION
53. HELLENIC TANKERS CO. LTD
54. HÖEGH LNG
55. HUNTER GROUP ASA
56. HYDROUSSA NAVIGATION LTD
57. INTERUNITY MANAGEMENT CORPORATION
58. INTERUNITY MANAGEMENT SA GMBH, GERMANY
59. IOLCOS HELLENIC MARITIME ENTERPRISES CO. LTD
60. IONIA MANAGEMENT S.A.
61. IONIC SHIPPING (MGT) INC.
62. KYKLADES MARITIME CORPORATION
63. LASKARIDIS SHIPPING CO. LTD
64. LATSCO MARINE MANAGEMENT INC.
65. LMZ SHIPPING S.A.
66. LOAD LINE MARINE S.A.
67. LOUIS DREYFUS ARMATEURS, FRANCE
68. MARINE TRUST LTD
69. MARLA DRY BULK SHIPMANAGEMENT INC.
70. MARLA TANKERS SHIPMANAGEMENT INC.
71. MARMARAS NAVIGATION LTD
72. NAFTOMAR SHIPPING & TRADING CO. LTD
73. NAVIOS MARITIME HOLDINGS INC.
74. NEPHELE NAVIGATION COMPANY LIMITED
75. NEW SHIPPING LIMITED
76. NORDIC HAMBURG SHIPMANAGEMENT GMBH & CO.KG, HAMBURG
77. OCEANBULK MARITIME S.A.
78. OCEANGOLD TANKERS INC.
79. OLYMPIA OCEAN CARRIERS LTD
80. OMICRON SHIP MANAGEMENT INC.
81. ORION REEDEREI GMBH & CO. KG, HAMBURG
82. ÖSTERREICHISCHER LLOYD SEEREEDEREI (CYPRUS) LTD
83. OVERSEAS MARINE ENTERPRISES INC.
84. PAVIMAR S.A.
85. PETER DOHLE SCHIFFAHRTS KG, HAMBURG
86. PETROCHEM GENERAL MANAGEMENT S.A.
87. PLEIADES SHIPPING AGENTS S.A.
88. POLYAR SHIPPING
89. PRIME MARITIME INC
90. PRODUCT SHIPPING & TRADING S.A.
91. PROMINENCE MARITIME S.A.
92. REEDEREI NORD GMBH, HAMBURG, CYPRUS, AMSTERDAM
93. REEDEREI HAMBURGER LLOYD
94. RIVAMAR SRL
95. ROSWELL TANKERS CORPORATION
96. ROXANA SHIPPING S.A.
97. SAFE BULKERS MANAGEMENT LTD
98. SAFESHIP MANAGEMENT INC.
99. SAFETY MANAGEMENT OVERSEAS S.A.
100. SEA TRADE HOLDINGS, STAMFORD, U.S.A
101. SEA TRADERS S.A.
102. SEANERGY MARITIME HOLDINGS
103. SEASTAR MARITIME MANAGEMENT S.A.
104. SINOTRANS SHIPPING LIMITED
105. SOCATRA
106. STAR BULK CARRIERS CORP.
107. STEALTH MARITIME CORPORATION S.A.
108. STEALTHGAS INC.
109. SUN ENTERPRISES LTD
110. TARGET MARINE S.A.
111. TERRA NAVIS SHIPPING LTD
112. TRANSMED SHIPPING LTD
113. TRAFIGURA MARITIME LOGISTICS PTE LTD
114. TSAKOS SHIPPING AND TRADING S.A.
115. TSAVLIRIS RUSS (INTERNATIONAL) LTD
116. UNIVERSAL SHIPPING ALLIANCE LTD
117. V. BULKERS S.A
118. VARCO S.A.
119. VEGA REEDEREI GMBH & CO. KG, HAMBURG
120. WORLD TANKERS MANAGEMENT
Την συγκεκριμένη επιστολή έχουν υπογράψει και οι παρακάτω οργανισμοί και ενώσεις:
1. Clean Shipping Coalition (CSC)
2. AirClim
3. European Federation for Transport and Environment (T&E)
4. Environmental Investigation Agency (EIA)
5. Greenpeace International
6. Pacific Environment (PE)
7. Seas at Risk
8. Stichting De Noordzee (North Sea Foundation)
9. World Wildlife Fund (WWF)
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ