Ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός Total φέρεται να σχεδιάζει να μειώσει κατά 1/3 το μερίδιο που κατέχει στο πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan του Καζακστάν, το οποίο βρίσκεται στην Κασπία Θάλασσα, προχωρώντας σε πώληση έναντι $4 δις.
Να σημειωθεί ότι η Total κατέχει μερίδιο της τάξης του 16,8% στο Kashagan, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά κοιτάσματα παγκοσμίως, με παραγωγή που αγγίζει σε ημερήσια βάση τα 400.000 βαρέλια/ημέρα.
Το συνολικό μερίδιο της Total στο πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan εκτιμάται σε αξία τα $9 δις.
Παρά τα δημοσιεύματα από διεθνή μέσα ενημέρωσης για την φημολογούμενη πώληση του μεριδίου της Total, ο ίδιος ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός δεν έχει επιβεβαιώσει τις εικασίες.
Όπως αναφέρει ωστόσο δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η Total βρέθηκε σε διαπραγματεύσεις με κινεζική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία προκειμένου να εξαγοράσει η δεύτερη από την πρώτη ποσοστό του μεριδίου της στο κοίτασμα Kashagan, ωστόσο δεν επιτεύχθηκε συμφωνία.
Εφόσον πραγματοποιηθεί η πώληση του 1/3 του μεριδίου της Total, αυτό θα δώσει μια «ανάσα» ρευστότητας στον ενεργειακό κολοσσό ο οποίος προετοιμάζεται να εξαγοράσει έναντι $8,8 δις τα περιουσιακά στοιχεία της Occidental Petroleum στην Αφρική, εφόσον η Anadarko αποδεχθεί την πρόταση της Occidental για την εξαγορά της.
Το πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan βρίσκεται υπό την διαχείριση της North Caspian Operating Company (NCOC) ενώ στο εν λόγω κοίτασμα κατέχουν μερίδια η Total, η Eni, η Royal Dutch Shell, η Exxon Mobil, η KazMunayGas, η Inpex και η China National Petroleum Corp.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ