
Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2019 η Μαλαισία προχώρησε στην υπογραφή νέας συμφωνίας για την κατασκευή του φιλόδοξου «East Coast Rail Link (ECRL)», το οποίο υποστηρίζεται από την Κίνα για την εφαρμογή του «Belt and Road Ιnitiative».
Να σημειωθεί ότι το περασμένο καλοκαίρι η νεοεκλεχθείσα τότε κυβέρνηση της Μαλαισίας είχε αναστείλει τις εργασίες κατασκευής του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου διότι ο τελικός προϋπολογισμός του υπερέβαινε τον αρχικό κατά 35%. Ωστόσο σύμφωνα με τη νέα συμφωνία της μαλαισιανής κυβέρνησης με την κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία CCCC (China Communication Construction Company), ο προϋπολογισμός για τις δύο πρώτες φάσεις του project θα ανέλθει εν τέλει στα $10,7 δις έναντι $16 δις που είχε αρχικά αποφασιστεί ενώ το μήκος του δικτύου θα μειωθεί κατά 40 χλμ στα 648 χλμ.
Για τον Κινεζικό Δράκο το ECRL είναι ζωτικής σημασίας καθώς το Πεκίνο προσβλέπει στο να αυξήσει την διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα αποφεύγοντας παράλληλα τα πολυσύχναστα στενά της Σιγκαπούρης. Από την πλευρά της μεγάλη μερίδα αναλυτών θεωρεί μετά την παροχή ευνοϊκότερων όρων από κινεζικής πλευράς για την ανάπτυξη του ECRL, θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες που συμμετέχουν στο BRI ζητώντας ανάλογη μείωση του κόστους υποδομών.
Τέλος όπως σημειώνει στο South China Morning Post ο Wang Huiyao, πρόεδρος του Centre for China and Globalisation, με το νέο deal η Κίνα στο πλαίσιο της στρατηγικής της για το διεθνές εμπόριο, φαίνεται διαλλακτική στο να διαπραγματευθεί με νέους όρους την ανάπτυξη αντίστοιχων projects κατά μήκος του BRI.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξημένη είναι σήμερα Μ.Πέμπτη η κίνηση στα λιμάνια της Αττικής, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα για τα νησιά των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα…
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός…
Με αποδυναμωμένους ρυθμούς βαίνει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά, και δη σε εκείνη των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, το α΄ τρίμηνο του 2025 έλαβαν χώρα…
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar. Following the success of its…
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Καθώς αναλυτές υπογραμμίζουν ότι οι κινήσεις της Ουάσιγκτον αποσκοπούν στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ, η Ινδονησία κλείνει το μάτι στον Ντόναλντ Τραμπ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ