
Ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV GL και η Menon Economics εξέδωσαν πρόσφατα την έκθεσή τους με ονομασία «The Leading Maritime Capitals of the World 2019», η οποία παρουσιάζει τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου για το 2019.
Η εξαγωγή των συμπερασμάτων της έρευνας στηρίζεται σε πέντε παραμέτρους όπως είναι η ναυτιλία, η ναυτιλιακή τεχνολογία η ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομοθεσία, τα λιμάνια και οι υπηρεσίες logistics της κάθε πόλης καθώς και η ελκυστικότητά της.
Πρώτη στην κατάταξη αναδείχθηκε η Σιγκαπούρη, η οποία κατέγραψε άριστες επιδόσεις στους τομείς της ναυτιλίας, των λιμένων και των υπηρεσιών logistics, καθώς και σε ό,τι αφορά την ελκυστικότητά της.
Την δεύτερη θέση στην λίστα με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου το 2019 κατέλαβε το Αμβούργο, ενώ τρίτο αναδείχθηκε το Ρότερνταμ.
Ακολούθησε το Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο με άριστες επιδόσεις στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης , η Σαγκάη και το Όσλο, το οποίο αναδείχθηκε πρώτο στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας.
Το Τόκιο και το Ντουμπάι κατέλαβαν την όγδοη και ένατη θέση, αντίστοιχα, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσε το Μπουσάν.
Στην ενδέκατη θέση βρέθηκε η Αθήνα, η οποία μετά την Σιγκαπούρη έχει καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις στον τομέα της ναυτιλίας, με βάση το μέγεθος του εμπορικού στόλου των πλοιοκτητών που έχουν έδρα την Αθήνα αλλά βάσει και του αριθμού των πλοίων που διαχειρίζονται ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν βάση την Αθήνα.
Μέσα στην δεκαπεντάδα με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές πρωτεύουσες του κόσμου για το 2019 συμπεριλήφθηκαν η Ν. Υόρκη, η Κοπεγχάγη, το Χιούστον και η Αμβέρσα.
Αναφορικά με το μέλλον, σύμφωνα με την έκθεση του DNV GL και της Menon Economics, εκτιμάται ότι την επόμενη πενταετία η Σιγκαπούρη θα παραμείνει στην πρώτη θέση, ενώ στην πεντάδα αναμένεται να συμπεριληφθούν η Σαγκάη και το Ντουμπάι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ