
Δυστυχώς από αρχές του έτους τα ατυχήματα στη θάλασσα και δη οι πυρκαγιές σε containerships, φιγουράρουν στις πρώτες ειδήσεις του ναυτιλιακού Τύπου.
Η αρχή βεβαίως έγινε με την πυρκαγιά που ξέσπασε στο «Yantian Express» στις αρχές Ιανουαρίου ενώ το πιο πρόσφατο περιστατικό αφορά αυτό την πυρκαγιά στο «Grande America» με αποτέλεσμα το πλοίο να βυθιστεί.
Με αφορμή τα ανωτέρω, το TT Club σημειώνει ότι τα εν λόγω περιστατικά αποτελούν «την κορυφή του παγόβουνου» και εκτίμησε ότι κάθε 60 μέρες λαμβάνει χώρα ένα τουλάχιστον σημαντικό περιστατικό πυρκαγιάς σε containership το 2019.
Παράλληλα, κατά τον ασφαλιστικό οργανισμό, περίπου το 66% των περιστατικών που σχετίζονται με την απώλεια φορτίου έχει τις ρίζες του στην γενικότερη μη τήρηση των προδιαγραφών φόρτωσης.
Από την άλλη κατά την ICHCA (International Cargo Handling Coordination Association), από τα 60 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που φορτώνονται ετησίως περίπου το 10% (δηλαδή 6 εκατ.) «φιλοξενούν» επικίνδυνα φορτία τα οποία ενδεχομένως ευθύνονται για την πρόκληση πυρκαγιών.
Tέλος ο Storrs-Fox, Risk Management Director του TT Club, τονίζει ότι για να μειωθούν τέτοιου είδους περιστατικά θα πρέπει να συντελεστεί μεγάλη αλλαγή στις επιθεωρήσεις φορτίων και συμπλήρωσε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στην εφοδιαστική αλυσίδα θα πρέπει να έχουν μια ρεαλιστική αντίληψη και μια υπεύθυνη στάση απέναντι στον κίνδυνο.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ