
Τουλάχιστον οι μισές από τις συνολικά 28 χώρες που αποτελούν τα κράτη μέλη της Ε.Ε. βρίσκονται κοντά στην επίτευξη του στόχου της για το 2020 αναφορικά με την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Οι χώρες εκείνες που έχουν πετύχει τον συγκεκριμένο στόχο είναι η Βουλγαρία, η Κροατία, η Τσεχία, η Δανία, η Εσθονία, η Φινλανδία, η Ιταλία, η Ουγγαρία, η Λιθουανία, η Ρουμανία και η Σουηδία. Σίγουρες επίσης δείχνουν προς την επίτευξη του στόχου τους η Αυστρία, η Ελλάδα και η Λετονία, σύμφωνα με δημοσίευμα του World Economic Forum.
Στην κορυφή της λίστας με τις χώρες που επιτυγχάνουν πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις ως προς την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας βρίσκεται η Σουηδία, οι ενεργειακές ανάγκες της οποίας καλύπτονται κατά 54,5% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Φινλανδία (41%), ενώ ακολουθεί η Λετονία (39%) και η Δανία (35,8%).
Είναι γεγονός ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από τα κράτη μέλη της Ε.Ε. και όχι μόνο. Το 2004 εκτιμάται ότι οι ενεργειακές ανάγκες της Ε.Ε. καλύπτονταν από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κατά 8,5%, ποσοστό που ανήλθε σε 17% το 2016 και σε 17,5% το 2017.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι αυξάνεται το μερίδιο χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μείγμα της Ε.Ε. ο ρυθμός ανάπτυξής τους από ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Το γεγονός αυτό μπορεί να αποτρέψει την Ε.Ε. να πετύχει τον στόχο της για το 2030 σύμφωνα με το οποίο οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να συμβάλλουν κατά 32% στην συνολική ενεργειακή κατανάλωση των χωρών της Ε.Ε.
Το περασμένο έτος οι παγκόσμιες επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας άγγιξαν τα $332 δις, μείωση της τάξης του 8% συγκριτικά με το 2017. Από τα $332 δις τα $100 δις προήλθαν από την Κίνα, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 32% συγκριτικά με τις αντίστοιχες επενδύσεις της το 2017
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ