
Κατά τη διάρκεια του 2018 εκτιμάται ότι έλαβαν χώρα 201 επιθέσεις σε πλοία, συγκριτικά με τα 180 του 2017, σύμφωνα με την ICC του International Maritime Bureau.
Ενισχυμένα ήταν τα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία και πληρώματα στις θάλασσες της Δ. Αφρικής. Το τελευταίο τρίμηνο του 2018 υπολογίζεται ότι καταγράφηκαν 41 ομηρίες ναυτικών στην θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας μόνο.
Ο Κόλπος της Γουινέας παραμένει υψηλής επικινδυνότητας για τους ναυτικούς με τις ομηρίες να ανέρχονται σε 130 από τις 141 παγκοσμίως στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Ακτής του Ελεφαντοστού και της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό το 2018, διπλάσια αύξηση συγκριτικά με πρόπερσι.
Άλλες χώρες οι οποίες αποτέλεσαν κατά τη διάρκεια του 2018 ‘πεδία’ για πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις σε πλοία ήταν η Μαλαισία και οι Φιλιππίνες, ενώ μειωμένος ήταν ο αριθμός των αντίστοιχων περιστατικών στην Ινδονησία.
Τα παραπάνω καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ενισχυμένη παρουσία Ναυτικών Δυνάμεων στη Δ. Αφρική, καθώς και για περαιτέρω συνεργασία μεταξύ των τοπικών φορέων με την Ε.Ε. και διεθνείς οργανισμούς με στόχο την θαλάσσια ασφάλεια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ