
Εν μέσω εφαρμογής πολιτικών εμπορικού προστατευτισμού και ενός εντεινόμενου εμπορικού «πολέμου» μεταξύ ΗΠΑ–Κίνας η ΕΕ έχει θέσει ως στρατηγική την σύσφιξη των εμπορικών της δεσμών με μεμονωμένες χώρες αλλά και με εμπορικά μπλοκ χωρών σε όλο τον κόσμο.
Συγκεκριμένα, και ενώ από την 1η Φεβρουαρίου τίθεται σε ισχύ η εμπορική συμφωνία ΕΕ-Ιαπωνίας, η οποία θα δημιουργήσει την μεγαλύτερη στον κόσμο περιοχή διενέργειας ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών, οι Βρυξέλλες έχουν πλέον επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων διαπραγματεύσεων με το εμπορικό μπλοκ των χωρών της Mercosur (μέλη: Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη και Ουρουγουάη – έχει ανασταλεί η συμμετοχή της Βενεζουέλας), που περιλαμβάνει πληθυσμό 260 εκ.
Αν και οι σχετικές συνομιλίες μεταξύ ΕΕ και Mercosur είχαν ξεκινήσει το μακρινό 1999, τα δύο μέρη αισιοδοξούν για επιτυχή κατάληξη των μεταξύ τους επαφών στο τρέχον έτος. Σε περίπτωση, μάλιστα, που επιτευχθεί η συμφωνία αυτό θα σημάνει περιορισμό των τελωνειακών δεσμών, που υπολογίζονται σε αρκετά δις ευρώ.
Καθώς φαίνεται το εμπόδιο που παραμένει για να μπουν οι διαπραγματεύσεις στην τελική τους ευθεία είναι η πλήρης ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τον νέο πρόεδρό της, Ζαΐρ Μπολσονάρο και η επίσημη τοποθέτηση του τελευταίου για τα όσα έχουν ήδη συμφωνηθεί μεταξύ ΕΕ-Mercosur, όπως σημείωσε πρόσφατα και η Ευρωπαία Επίτροπος για το Εμπόριο Σεσίλια Μάλμστρομ. Ωστόσο, η τελευταία εκφράζει την αισιοδοξία της για επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων.
Σε περίπτωση που ξεπεραστούν «αγκάθια», όπως εξασφάλιση προϊόντων ΠΟΠ, ζητήματα πρόσβασης σε δημόσιες συμβάσης, απελευθέρωσης επιμέρους αγορών των δύο μερών, και υπογραφεί η συμφωνία, τότε θα δημιουργηθεί μεταξύ ΕΕ και χωρών της Mercosur η μεγαλύτερη στον κόσμο περιοχή διενέργειας ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών, μετά από αυτήν μεταξύ ΕΕ-Ιαπωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον 144 άνθρωποι στη Μιανμάρ σκοτώθηκαν και 732 τραυματίστηκαν από τον ισχυρό σεισμό που συγκλόνισε τη χώρα και τη νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με το…
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κ. Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αθήνα μεταξύ 26 και 28 Μαρτίου 2025. Με την ευκαιρία των δύο…
Η υπογραφή της πολυσυζητημένης συμφωνίας ανάμεσα στην CK Hutchison και στην BlackRock με φόντο στρατηγικούς λιμένες στον Παναμά φαίνεται να καθυστερεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η χούντα στη Μιανμάρ απηύθυνε σήμερα μια σπάνια έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα να προσφέρει βοήθεια στη χώρα, η οποία επλήγη από ισχυρό σεισμό,…
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από…
Στην εδραίωση της θέσης της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας στοχεύει η Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός έχει στρέψει το βλέμμα…
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει την πτωτική της πορεία, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον…
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) φαίνεται να στηρίζει την έκκληση εταιρειών της βιομηχανίας για επιβράδυνση των ευρωπαϊκών στόχων όσον αφορά τη χρήση αεροπορικών καυσίμων.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ