Τα απόνερα της κρίσης που έπληξε τα περασμένα χρόνια την παγκόσμια ναυτιλία συνεχίζουν να «χτυπούν» την γερμανική ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία παραμένει στο «κόκκινο» βλέποντας την διαρκή συρρίκνωση των μεγεθών της.
«Χάνουμε την ιδιοκτησία πολλών πλοίων επειδή οι τράπεζες προχωρούν σε πωλήσεις πλοίων εν μέρει κάτω από την αγοραία αξία τους, έχοντας ως στόχο να “καθαρίσουν” τους ισολογισμούς τους». Με αυτά τα λόγια επιχείρησε ο κ. Alfred Hartmann, πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, να εξηγήσει τις δύσκολες στιγμές που συνεχίζει να περνά η ποντοπόρος ναυτιλία της χώρας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο γερμανικός ποντοπόρος εμπορικός στόλος τον περασμένο Νοέμβριο περιελάμβανε μόλις 2.359 πλοία, όταν το 2011 ο αριθμός αυτός βρισκόταν στα υψηλά επίπεδα των 3.784 πλοίων. Πρόκειται για μείωση κατά -σχεδόν- ενός τρίτου των μεγεθών του γερμανικού στόλου.
Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί, όπως παραδέχθηκε ο πρόεδρος των Γερμανών Εφοπλιστών, πως συχνά οι νέοι ιδιοκτήτες επιλέγουν να εμπιστευτούν σε γερμανικά χέρια την διαχείριση των πλοίων τους, γεγονός, που κατά τον Alfred Hartmann καταδεικνύει τις ικανότητες των γερμανικών διαχειριστριών εταιρειών και του προσωπικού τους σε αυτόν τον τομέα. Βέβαια, αυτή η πραγματικότητα θα παραμείνει ως έχει όσο η Γερμανία προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο λειτουργίας των διαχειριστριών εταιρειών. Εάν αυτό αλλάξει τότε μπορεί ακόμα και η διαχείριση να «φύγει» όχι από τα γερμανικά χέρια αλλά και εκτός Γερμανίας, όπως παραδέχονται παράγοντες της γερμανικής αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ